Konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge orienterte om flyulykken natt til fredag på en pressekonferanse fredag formiddag.

Postens konsernsjef orienterte om flyulykken

Konsernsjef Dag Mejdell informerte om flyulykken natt til fredag under en pressekonferanse i dag.

På pressekonferansen bekreftet han at det svenskregistrerte postflyet fra West Atlantic som havarerte på vei fra Oslo til Tromsø i natt, opererte på vegne av Posten Norge.

– Selv om vi fortsatt ikke har full oversikt over ulykken, er det ikke tvil om at dette har vært en svært alvorlig ulykke. Våre tanker går nå til de pårørende og kolleger av de savnede pilotene. Nattens hendelse preger oss alle, sier konsernsjef Dag Mejdell.

Posten ble varslet tidlig i natt om ulykken. Det er etablert en krisestab for å håndtere situasjonen.

Posten bistår West Atlantic og følger opp berørte medarbeidere på best mulig måte.

Det er fortsatt usikkerhet rundt ulykken som håndteres fra den svenske redningstjenesten.

Flyet fløy på oppdrag for Posten på vei fra Gardermoen til Tromsø. Om bord i flyet var A-post, småpakker og ekspresspakker fra store deler av Østlandet og til Nord-Norge.

Posten har i samråd med West Atlantic innstilt postflyet som skulle til Svalbard i formiddag. Pilotene i dette flyet er kolleger av de to som førte det styrtede flyet.

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.