Posten nominert til internasjonal innovasjonspris

Posten nominert til internasjonal innovasjonspris

Posten Norge er sammen med Buddy Mobility nominert til prisen «Delivery Innovation of the Year» for utvikling av en selvgående brev-og pakkerobot.

Roboten ble presentert under Arendalsuka i august, og skal testes ut i Kongsberg senere i høst og vinter.

- Vi er stolte over nominasjonen, som viser at arbeidet Posten Norge gjør med innovasjon legges merke til også internasjonalt. En kombinert brev og pakkerobot har muligheter til å gi postmottakerne et bedre og enklere tilbud, samtidig som distribusjonen blir mer kostnadseffektiv, sier konserndirektør Gro Bakstad i Posten Norge.

Vinneren av prisen blir kåret under den store messen Post-Expo i Hamburg 10. oktober. De nominerte i klassen er:

• Posten Norge og Buddy Moblility for utvikling av en selvkjørende brev-og pakkerobot.
    • On the dot, for teknologi som gjør leveranse samme dag mulig.
    • Swiss Post, for å utvikle droner til bruk i helsevesenet.
    • Image Architects & ZCS International for å utvikle postroboter.
    • Locpin for utvikling av kartteknologi.
    • Worldpay for utvikling av betalingsløsninger for bruk av droner.
  • Les også: Samferdselsministeren avduket Postens nye robot

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.