Ordfører Marte Mjøs Persen og frimerkedirektør Halvor Fasting viser fram jubileumsfrimerket for Bergen 950 år. Lanseringen skjedde i historiske Håkonshallen.

​Posten feirer Bergens 950 år med frimerke

Bergen feirer at byen er 950 år i 2020, og Posten markerer jubileet med å gi ut eget frimerke.

Byjubileet feires med en rekke aktiviteter, som «dyrk Bergen», «spis Bergen», «gå mann Bergen», «havbyen Bergen» og «syng ut Bergen». Nå kan «send brev med Bergen» legges til.

- Vi vet at bergensere er opptatt av frimerker med motiver fra byen, og er derfor glade for at vi kan gi ut et flott frimerke med kjente bygninger. Vi regner med at de over halvannen million frimerkene blir brukt flittig på kort og brev, både av Bergens egne innbyggere og av de mange turistene som kommer på besøk.

Frimerkene er designet av Enzo Finger, og er i salg fra fredag 21. februar. De har en verdi på 24 kroner (Innland) og er beregnet på vanlige brev fra 20 til 50 gram som sendes innenlands. Samme dag gir Posten ut et frimerke for å markere at Moss feirer 300 år i 2020.

Byjubileum

Nummer: NK 2022 - 2023