Årets jury fra venstre Ingvild Moen, Ole Petter Nyhaug, Alexander Haneng, Marte Kloumann, Bente  Sollid Storehaug, Kristin Dahl Hoffmann og Jens Rygg.
Årets jury fra venstre Ingvild Moen, Ole Petter Nyhaug, Alexander Haneng, Marte Kloumann, Bente Sollid Storehaug, Kristin Dahl Hoffmann og Jens Rygg.

Finalistene til Netthandelsprisene 2019 er klare

For 14. år på rad kårer Bring Norges beste nettbutikker. Nå er 2019-finalistene klare.

I år kårets Årets nettbutikk i to klasser: De med omsetning under 50 millioner kroner og de med omsetning under 50 millioner. Nettbutikker som forenkler og gir kundene økt verdi i kjøpsopplevelsen er de som fremhever seg i kåringen.

Kolonial.no, Apotek1.no og Milrab.no er finalister til å bli Årets nettbutikk over 50 millioner, mens Ridestore.no og Dyrekassen.no kjemper mot Lindakrem.no om å bli «Årets Nettbutikk» under 50 millioner.

Prisene kåres av en uavhengig jury, bestående av kvinner og menn med kompetanse fra ulike deler av netthandelssfæren.

- Juryen har vurdert butikkene etter fire hovedkriterier: Kjøpsopplevelsen, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring.I tillegg må en rekke grunnkrav må være oppfylt. Juryen har hatt en grundig gjennomgang av mange nettbutikker og gode diskusjoner før vi ble enige om årets finalister, sier juryleder Kristin Dahl Hoffmann.

Finalistene i hver av kategoriene inviteres til en finalerunde hos Bring, for å overbevise juryen om at akkurat de er verdige vinnere.

-Vi gleder oss til å bli enda bedre kjent med finalistene. Norske nettbutikker bør se til finalistene for inspirasjon og læring. De er alle foregangsaktører i sine bransjer. I tillegg til å oppfylle juryens grunnkrav som blant annet gode produktbeskrivelser, mobiltilpasning, søkeordsoptimalisering og enkel navigering, har de en lidenskap som skinner gjennom, sier Kristin Dahl Hoffmann.

Prisene deles ut på e-handelskonferansen NXT i Oslo 4. juni.

Dette er juryen

Årets jury består av en rekke norske netthandelsprofiler.

• Kristin Dahl Hoffmann (direktør marketing i E-handel og Logistikk, Posten Norge)
  • Jens Rygg (Commercial Lead Norway Klarna)
  • Ole Petter Nyhaug (partner og Creative Director Opinion Norge AS)
  • Ingvild Moen (Digital Advisor in Social Media i Resonate AS)
  • Bente Sollid Storehaug (foredragsholder, digital rådgiver og styreproff)
  • Marte Klouman (Founder and Chief Enthusiastic Nerd; Netthandelsskolen)
  • Alexander Haneng (direktør for digital innovasjon, Posten Norge)

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.