Rykker opp i omdømmemåling

Rykker opp i omdømmemåling

Både Posten og Bring er inne blant topp 15 på Ipsos’ store omdømmemåling.

Hvert år presenterer Ipsos Norge en omdømmerapport hvor de måler hvilket inntrykk det norske folk har av landets største bedrifter.

Opp åtte plasser
Resultatet av årets måling viser at Posten er på 14. plass (av 100) på totalinntrykk. Vi rykker opp hele åtte plasser, fra 22. plass i fjor. 68 prosent av respondentene har et «meget godt» eller «ganske godt» inntrykk av Posten. Bring er med på målingen for første gang, og inntar 13. plass på totalinntrykk.

– Fremgangen kommer til tross for et utfordrende år med blant annet lørdagskutt og endringer i landposttjenesten. Dette viser at vi har lykkes med å håndtere krevende saker på en god måte, sier Elisabeth Gjølme, konserndirektør Kommunikasjon i Posten Norge.

Hun legger til at de gode plasseringene viser at konsernet har et godt, robust omdømme i bunn, og at folk forstår at «Posten endrer seg fordi folk endrer seg».

Miljø står sterkt
I den årlige rapporten måler Ipsos også ulike tema. Miljø er fortsatt konsernets fremste styrke. Her øker Posten fra 5. i fjor til 4. plass i år. På økonomi går Posten frem fra 55. til 44. plass. Det er også fremgang på reklame og informasjon, hvor det er et hopp fra 16. plass i fjor til 12. plass i år.

– Vi har all grunn til å være stolte over disse resultatene. Det er mange elementer som spiller inn, men det er ekstra moro å se at vi lykkes i kommunikasjonsarbeidet. Bl.a. bidrar «Ingen kjenner Norge bedre» til å styrke vår posisjon i Norge og skape internt engasjement, sier hun.