​Midlertid stopp på brevposten til Kina

​Midlertid stopp på brevposten til Kina

Coronaviruset har ført til at flyselskapene har innstilt sine flygninger til Kina. De innstilte flyrutene fører til stans for all brevpost til Kina. Foreløpig er flygninger Posten Norge benytter innstilt til og med 29. februar. Brevpost til Kina kan fortsatt innleveres som normalt. Den vil bli lagret til Posten igjen har mulighet til å transportere post til Kina.

Det arbeides med å finne alternativ transport. Postselskaper over hele verden har nå jevnlig kontakt for å diskutere situasjonen og vurdere tiltak. Nåværende situasjon innebærer dessverre at avsendere i Norge ikke kan forvente at posten kommer frem til vanlig tid. Det må også tas høyde for at post fra Kina til Norge vil bruke noe lengre tid enn normalt.