Åtte feiret femti år i Posten

Åtte feiret femti år i Posten

Åtte 50-årsjubilanter var hedersgjester da 248 ansatte som har jobbet 25, 40 og 50 år i Posten og Bring torsdag kveld var samlet til stor feiring i Oslo.

Blant 50-årsjubilantene var Arild Finnsen fra Kristiansand, som så sent som i forrige uke takket av etter en lang karriere i Posten.

- Jeg har hatt en flott arbeidsgiver, selv om de mange omstillingene vi har vært gjennom noen ganger har vært tøffe. Det er likevel mange gode kolleger og kunder jeg husker, forteller han.

Fant kona i Posten
- Dessuten fant jeg min kone Anne på jobben. Vi begynte samme dag i 1964. Og Posten skaffet meg leilighet da jeg var ung og boligmarkedet var umulig – så jeg sier ofte at Posten har gitt meg alt, sier Finnsen, som flyttet fra Oslo til konas landsdel Sørlandet i 1975.

De øvrige 50-årsjubilantene som ble hedret torsdag er Terje Martin Bjønnes fra Fredrikstad, Alf Kristian Rusten fra Elverum, Helge Huse fra Ålesund, Per Arne Bjerkli  fra Oslo, Thorbjørn
Johan Bøe fra Drøbak, Leif Teodor Sviggum fra Lærdal og Ulf Søreng fra Tromsø. Arne Borger fra Askim skulle også vært tilstede, men måtte melde forfall.

- Dere har driftet og bygget Posten
- Dere har vært med å drifte, utvikle og bygge Posten til det konsernet det er i dag. Enten dere begynte i Posten i 1964, 1974 eller 1989, eller i et av logistikkselskapene i Norge, Sverige og Danmark som siden er blitt en del av Bring, er vi dere stor takk skyldig. Dette er deres kveld, sa konsernsjef Dag Mejdell  i sin tale til jubilantene.

Det er en årlig tradisjon at jubilanter med 25, 40 og 50 år bak seg samles til felles feiring.  Posten og Bring er arbeidsintensive virksomheter hvor det knyttes sterke bånd mellom de ansatte. Det var derfor mange gamle vennskap som ble gjenoppfrisket under torsdagens fest.