Fart, entusiasme, nostalgi og innovasjon

Fart, entusiasme, nostalgi og innovasjon

Oslo Motor Show 2024 blir nok en uforglemmelig opplevelse for bilentusiaster i alle aldre. Fra 25. til 27. oktober skal messehallene hos NOVA Spektrum på Lillestrøm fylles med over rundt 1.000 unike kjøretøyer, fra hundrevis av utstillere og ikke minst rundt 50.000 besøkende. Dette blir en folkefest.

Best show ever

- I denne bransjen er det jo slik at det neste showet gjerne skal overgå det forrige. I år er jeg helt sikker på at vi skal levere på nettopp det, sier Tommy Larssen med stødig blikk. Han har ledet planlegging og gjennomføring av Oslo Motor Show siden starten i 2010. OMS skal være Norges råeste og mest innholdsrike event for alle som liker kjøretøy.

Valgt fra øverste hylle

- Vi får på plass noen utrolig sjeldne og verdifulle biler som jeg vet bil-entusiaster vil gå langt for å se. Historiske biler som ikke har vært vist utenfor sine respektive garasjer tidligere. Disse bilene vekker oppsikt langt utenfor Norges grenser, forklarer Larssen. Eksepsjonelle biler er lånt fra samlingen til BMW Classic i München og fra den fabelaktige Loh Collection som ligger rett utenfor Frankfurt.

Flere Norges-lanseringer

Trenden med å vise stadig flere bilnyheter på OMS fortsetter også i år. Flere bilimportører skal lansere nye modeller på det norske markedet på OMS. Nøyaktig hvilke dette er, må vi få lov å komme tilbake til, men det er klart at følgende merker kommer til å stille ut ny-biler på Oslo Motor Show: MG, Tesla, Polestar, Seres, Ford, Voyah og Hongqi.

Tett mellom superbilene i år

Det er garantert ikke noe sted i Norden hvor Porscher, Lamborghinier, AMGer og Ferrarier står tettere enn på Lillestrøm siste helga i oktober. Slike superbiler er veldig populære blant besøkende. På OMS er det flust av dem.

Entusiastene skal få sitt

- OMS først og fremst entusiastenes messe. De skal nikke gjenkjennende når de kommer til oss. De som vil se feite gatebiler, overdådige amcars, supercars, nostalgiske veteraner eller ekstreme sportsbiler skal ikke bli skuffet. Spektakulære MCer og ikke minst de fantastiske truckene med fantastiske motivlakkeringer er også på plass, utdyper Larssen og legger til at over 60 forskjellige klubber med tilknytning til motor, kjøretøy og trafikk har fått stand på OMS.

Motordrønn og svidd gummi

I bakgården blir det live racing, der heftig kappkjøring, drifting og oppvisning er en selvfølgelig del av showet.

Kids corner

- Vi vil at OMs skal være for hele familien. Derfor reserverer vi nesten 500 kvadratmeter til aktiviteter og tilbud som de yngste vil sette pris på, avslutter Tommy Larssen.

Fullt hus

Alle 40.000 kvadratmeterne på Oslo Motor Show 2024 er i skrivende stund reservert. Det er ikke mulig å oppdrive en eneste kvadratmeter noen steder hos NOVA Spektrum.

Pressekontakter

Roy Hovdan, Hovdan.Com AS

Tel: +47 908 60 804, e-post: rhovdan@hovdan.com

Tommy Larssen, prosjektleder Oslo Motor Show, Nova Spektrum

Tel: +47 93 28 39 32, e-post: tl@novaspektrum.no

Regions

NOVA Spektrum skaper og legge til rette for messer, arrangement og events. Vår virksomhet omfatter en kombinasjon av egeneide og eksterne arrangement. I 2024 avholdes følgende egeneide arrangement:

Oslo Design Fair
Camp Villmark
Hagemessen
Oslo Dog Show
Oslo Motor Show
Park og Anleggsmessen

Les mer om alle våre arrangement i 2024 på https://novaspektrum.no/

Pressevakt / spørsmål om akkreditering arrangement

Pressekontakt Pressehenvendelser og spørsmål om akkreditering +47 97677528
Tommy Larssen

Pressekontakt Prosjektleder Oslo Motor Show 93283932 Oslo Motor Show

Norges største møteplass for nærings,- organisasjons- og kulturliv

NOVA Spektrum (tidligere Norges Varemesse) skaper og legger til rette for messer, arrangement og events. Våre møteplasser omfatter både fag- og publikumsmesser, så vel som møter, kurs og konferanser. NOVA Spektrum er et heleid datterselskap av Stiftelsen NOVA Spektrum som også eier og driver Oslo Spektrum Arena AS.

NOVA Spektrum

Messeveien 8