Teamet hos K. Simonsen Storbilsenter ser fram til å starte som Norwegian Agro-forhandler, med distrikt fra nordlige deler av Nordland til den sørlige delen av Troms og Finnmark (Foto: With A Kick)

​Salg av CLAAS tilbake i Harstad

K. Simonsen Storbilsenter blir forhandler for Norwegian Agro.

Etter å ha vært servicepunkt i drøyt et år blir K. Simonsen Storbilsenter i Harstad nå en fullverdig forhandler, med både salg og service av porteføljen fra Norwegian Agro.

– Nu trør vi gassen i botten, fastslår Camilla Simonsen på brei Harstad-dialekt.

God respons i markedet

Med seg på laget i satsningen har hun fått Stian Bredesen, Egil Pedersen og Jan Helge Nilsen.

– Stian startet hos oss i fjor høst og har fagbrev som landbruksmekaniker. Egil tar hånd om alt av deler til alle merker hos oss og Jan Helge er vår nyansatte selger, med lang erfaring innen faget.

Selv er Camilla avdelingsleder for storbilsenteret og ansvarlig for verksteddrifta hos familiebedriften, hvor de fra før av er servicepunkt for både MAN, DAF og IVECO.

– Her i K. Simonsen driver vi to virksomheter under samme tak. Vi har transportdelen i K. Simonsen Transport AS som ble startet opp i 1995, også har vi K. Simonsen Storbilsenter AS som et frittstående verksted, etablert i 2012. Nå gjør vi en satsning mot landbruk, og vi ser store muligheter for utvikling av bedriften. Det gjør vi også for kundene sin del, mange vi har snakket med ser veldig positivt på at vi bringer CLAAS tilbake i regionen. De er veldig fornøyde med produktene, og det gjør jo at man blir enda mer gira på komme i gang, og komme oss ut i markedet, forteller Camilla.

Landbruksmekaniker Stian Bredesen (f.v.), deleansvarlig Egil Pedersen, selger Jan Helge Nilsen og avdelingsleder Camilla Simonsen. (Foto: With A Kick)

Ut å vise fram utstyr

På tomta sentralt i Harstad står et romslig og moderne bygg på 3 000 kvadratmeter med fullt utstyrt verksted, vaskehall og kontorer. Her vil det om kort tid komme blant annet traktorer og grasutstyr fra CLAAS, og vinterutstyr fra Duun og Stark i utstilling.

– Det er mange CLAAS kunder i distriktet vårt som vi ønsker å komme i kontakt med, og stå til tjeneste til for. Allerede har vi 4-5 stykker som vil prøve traktor og fres, sier Jan Helge.

Han ser fram til å sette seg bedre inn i produktsortimentet, som han allerede har fått et godt førsteinntrykk av.

– Ønsker du et tilbud eller avtale prøvekjøring, så ta kontakt!

Full støtte fra importøren

Hos importør Norwegian Agro er man svært tilfredse med å få reetablert en lokal salgskanal i Harstad-regionen.

– Alle våre CLAAS-kunder i området er viktig for vår suksess og for framdriften for både CLAAS og Norwegian Agro. Vi vil fra vår side støtte K. Simonsen i den kommende tida med alt de måtte behøve innenfor salgs- og serviceutdanning, deler, markedsføring og produktutdanning, forteller Michael Husfeldt, daglig leder for Norwegian Agro.

Om Norwegian Agro Machinery

Norwegian Agro Machinery står for import og salg av CLAAS traktorer og høstemaskiner, samt redskaper fra merkene Lemken, Horsch, Bogballe, Multiva, Göweil, Samson, Pichon, Spearhead, Stark, Duun og VM Loader. Norwegian Agro Machinery er et datterselskap av det danske felleskjøpet Danish Agro. Hovedkontoret på Gardermoen skal samle de nasjonale aktivitetene i selskapet. Altså slikt som import, markedsføring, produktstøtte, serviceorganisering og reservedelshandtering.

Om K. Simonsen Storbilsenter AS

K. Simonsen Storbilsenter AS er et frittstående verksted som ble startet opp i september 2012 i nytt verkstedbygg på Stangnes, Harstad. Vi startet opp som et tungbilverksted der vi ble servicepunkt for IVECO og DAF, og etter hvert ble vi også servicepunkt for MAN. Fra mars 2021 er vi også forhandler for Norwegian Agro Machinery, og driver nå med salg og service av traktorer og landbruksmaskiner fra CLAAS, Duun, Bogballe m.fl.

Camilla Simonsen

Avdelingsleder, K. Simonsen Storbilsenter 92486540