Svein Skurdal (t.v.) og Trond Arne Bredesen blir samarbeidspartnere når Lena Maskin etablerer salgs- og servicepunkt på Harpefoss fra 1. januar 2020.

​Lena Maskin på plass i Gudbrandsdalen

Inngår samarbeid med Krokkasser.no og etablerer salgs- og servicepunkt på Harpefoss.

1. januar åpner Lena Maskin nytt salgs- og servicepunkt hos krokkasser.no på Harpefoss.

– Vi gleder oss til å kunne tilby salg og service til alle våre nye og eksisterende kunder i Gudbrandsdalen. Foruten å tilby kjente og sterke merkevarer, er service til deg som kunde når du har behov for det, vårt viktigste mål. Vi skal utgjøre en forskjell for bonden, sier Trond Arne Bredesen, daglig leder for Lena Maskin.

Synergier for begge bedrifter

Nå som lokasjon er satt og avtale med krokkasser.no er inngått, ser Bredesen frem til å ansette selger og mekaniker med servicebil/verksted, som skal serve kundene i Gudbrandsdalen.

– Vi er i dialog med flere, og ambisjonen er at vi har rekruttert til både for- og ettermarked innen oppstarten 1. januar.

Krokkasser.no har per i dag åtte ansatte, og driver med import og direktesalg av containere, lastebilhengere og landbruksutstyr. I tillegg er de importør av Tajfun vedmaskiner. Daglig leder Svein Skurdal ser mange muligheter og gleder seg til samarbeidet som han mener skal gi både de og Lena Maskin positive synergier.

– Kundene vil nyte godt av det, både våre og Lena Maskin sine, i og med at vi har større slagkraft til å løse utfordringer. Produktgruppa til Lena Maskin vil dra potensielle kunder til oss, og motsatt, framhever Skurdal, som bygde nytt verkstedbygg for to år siden og nye kontorlokaler for fire år siden.

Debuterer med stand på Stavsmart’n

På Stavsmart’n på Tretten denne helga stiller Lena Maskin med stand, hvor de blant annet viser CLAAS traktorer og grasutstyr.

– Vi har akkurat lansert sesongens førsesongkampanjer og kan love mange gode tilbud på både små og store maskiner på Stavsmart’n. Kom innom oss for en kaffekopp og trivelig maskinprat, oppfordrer salgs- og markedssjef Ståle Buraas.

Om Lena Maskin

Lena Maskin er en tradisjonsrik landbruksmaskinforhandler med utspring fra Lena på Toten. Firmaet ble etablert i 1963, og har siden da utviklet seg til å bli en av de største maskinselskapene i landet, med 81 ansatte og avdelinger på: Skogmo, Verdal, Røn, Rudshøgda, Lena, Våler, Hønefoss og Dal i Akershus. I 2016 ble firmaet kjøpt av Danish Agro-konsernet, og som forhandler for Norwegian Agro Machinery forhandler Lena Maskin i dag kjente merkevarer som CLAAS, Lemken, Bogballe, Horsch, Multiva og Samson.

Om Norwegian Agro Machinery

Norwegian Agro Machinery står for importen av CLAAS traktorer og høstemaskiner, samt redskaper fra merkene Bogballe, Conor, Göweil, Horsch, Lemken, Multiva, Pichon, Samson, Spearhead, Stark og Snowline. Norwegian Agro Machinery er et datterselskap under det danske felleskjøpet Danish Agro. Hovedkontoret på Gardermoen skal samle de nasjonale aktivitetene i selskapet. Altså slikt som import, markedsføring, produktstøtte, serviceorganisering og reservedelshandtering.

Trond Arne Bredesen

Daglig leder Lena Maskin 970 29 640