Fornyet tillit i det nordiske markedet

Nexans Norway har vunnet en kontrakt på fiber sjøkabel til finske Relacom. Den singelarmerte kabelen med 96 fibre, vil måle totalt 146 km, skal leveres i fem lengder og installeres i skjærgården utenfor Helsinki.

Kabelen skal produseres på Nexans’ fabrikk på Rognan i Nordland for levering i høst i år. – Relacom Finland er en relativt ny kunde for oss. Gjennom vårt første prosjekt i 2010 viste vi at vi jobber godt sammen og det ønsker vi å bevise igjen. Vi har de siste årene ikke hatt så mange leveranser til det nordiske markedet og syns det er spesielt hyggelig med fornyet tillit fra denne kunden, sier salgssjef Merethe Kværner Ulsrød i Nexans Norway . Tradisjonelt sett hører særlig det finske markedet til andre kabelleverandører og denne kontrakten viser at Nexans stadig tar markedsandeler.

• Vitenskap, teknikk

• fiberoptisk sjøkabel
  • fiberoptikk
  • nexans norway as
  • nexans
  • kristin hessen
  • kabelindustri

Nexans Norway AS er ledende leverandør av kraft-, tele-, installasjons- og varmekabler i Norge, og er blant verdens ledende innen offshore-kontrollkabler og høyspente sjøkabler. Selskapet har hovedkontor i Oslo, produksjonsanlegg på Rognan, Namsos, Langhus, Karmøy og i Halden. Selskapet er organisert i tre divisjoner: Energi, Tele- og installasjonskabel og Energinett. Selskapet har ca 1 200 ansatte og er en del av Nexans konsernet med kommersiell virksomhet over hele verden og produksjon i 40 land. Konsernet sysselsetter totalt 23 700 medarbeidere og er notert på børsen i Paris. Du finner flere opplysninger hvis du klikker deg inn på www.nexans.no.

Kristin Hessen

Pressekontakt Communication and Marketing Director + 47 22 88 61 11