Potepermisjon

Potepermisjon

Som ett av de første selskapene i verden, etablerer nå Musti Norge ”Potepermisjon”– betalt foreldrepermisjon for ansatte som skaffer seg nytt kjæledyr

Musti Norge, del av Mustigroup som er den største dyrebutikk-kjeden i Norden, vil tilby muligheten for 3 dagers betalt foreldrepermisjon for ansatte som skaffer seg valp eller kattunge. Potepermisjonentrer i kraft 1. Juni.

Kjæledyrenes trygghet og velvære er det viktigste for Musti og Mustigroup. Ekspertise og engasjement for dyrevelferd er forventet av alle ansatte, og imponerende 90% av selskapets 1,500 ansatte har minst en firbent venn hjemme.

”Våre firbeinte venner er kjernen i alt vi gjør, og det er derfor potepermisjoner et naturlig steg videre i utviklingen, nå som Musti vokser i både antall butikker og medarbeidere i Norge. Å skaffe seg kjæledyr er et stort valg og forandrer hverdagen drastisk. Vi ønsker å støtte våre ansatte i de første dagene med deres nye familiemedlem, og forsikre at de kan nyte de dyrebare øyeblikkene til det fulle”, sier Erik Skjærstad, Administrerende Direktør i Musti Norge AS.

Når den firbente først ankommer sitt nye hjem, har både eier og kjæledyret nye rutiner å bli vant til. Disse første dagene er av forskjellige grunner en helt essensiell fase i veksten og utviklingen av valpen eller kattungen. Det krever at man tilbringer tid sammen for å bli kjent med den nye familien og det nye miljøet.

”De første dagene som tilbringes sammen kan være ganske intense, og søvnløse netter er ikke uvanlig for nye kjæledyreiere. En valp eller kattunge krever konstant oppmerksomhet og ubetinget kjærlighet. Å være oppmerksom på dyrets behov og å tilbringe tid med dem støtter deres utvikling, bygger tillit og hjelper å forebygge adferdsproblemer i fremtiden”, sier Skjærstad.

Potepermisjonenvil hjelpe Musti Norges ansatte å kombinere jobb og fritid, og bidra til trivsel for hele familien. Kristine Lone Olsen, markedsansvarlig i Musti Norge, sier arbeidsgivere på tvers av ulike bransjer bør utfordres til å vurdere potepermisjonfor deres medarbeidere:

”Sosialisering og trening av kjæledyret kan ikke bare skje på kveldstid og i helgene. En valp eller kattunge kan fort føle seg usikker i sitt nye hjem, uten tilstedeværelsen av mor og søsken. Hvis et kjæledyr er forlatt alene for lenge kan de finne på mange sprell – ikke alle like hyggelige for eieren”, fortsetter Olsen.

Alle vi som jobber i Musti elsker dyr. Faktisk så har 93% av alle ansatte i Musti kjæledyr, det vil du merke på gleden og engasjementet! Musti er kjent for dette! I tillegg strekker vi oss litt lengre for at du skal oppleve ekte kundeservice. Dette fordi vi bryr oss, og fordi vi elsker vårt fag.

Erik Skjærstad

CEO/Daglig Leder 92238015