​Hvordan gjøre måltidet morsommere og sunnere!

​Hvordan gjøre måltidet morsommere og sunnere!

Om din firbente venn sluker maten, finnes det gode hjelpemiddel: slow feeding! Med disse effektive skålene og mattene, kan du hjelpe både den som spiser fort, men også hunder og katter som trenger litt ekstra stimulering og glede under måltidet!

Har du en glupsk venn som svelger maten i et jafs, uten å knapt ha tid til å kjenne smaken? Ta det helt med ro, du er ikke alene. Overspising er ikke bra, da det kan forårsake fordøyelsesbesvær og til og med helseproblemer. Det finnes en enkel løsning for hunder og katter som trenger å tenke på vekten, så vel som når måltider må være mer stimulerende for vennen din. Slow feed-skåler har en bunn som er designet for å bremse ned spisingen og gjør selve måltidet både lengre og morsommere. Selv hunder og katter som trenger å gå ned i vekt, kan ha nytte av slike skåler. Fordi det tar lengre tid å spise fôret, har kjæledyret tid til å føre seg fornøyd og mett. Musti har flere varianter av disse skålene, nå med noen nyheter ute i butikkhyllene: Basic Slow Down Anchor bowl og Basic Slow Down Labyrinth bowl.

Nyhet hos Musti i høst er også Basic Hexagon yummy mat: et teppe som er spesielt utviklet for at vennen fin skal spise saktere. Du sprer for eksempel fersk mat på teppet, og deretter får du vennen din til å jobbe for maten, som både gir nyttig aktivering og motvirker kjedsomhet og stress, samtidig som du forhindrer overspising og fremmer god munnhelse ved at bakterier blir skrapt av tungen.

De nye produktene er tilgjengelige i butikkene fra august 2020. Utvalget kan variere.