Leica GS05 med hellingskompensering

Pressemelding -

Leica Geosystems, part of Hexagon, lanserer GS05 – en ny kompakt smartantenne med hellingskompensering for landmåling.

Leica Geosystems, en del av Hexagon, introduserte i går Leica GS05; en smart, kompakt og lett GNSS-Smartantenne med kalibreringsfri hellingskompensering, utviklet for landmålere som håndterer utfordrende oppdrag og lange arbeidsdager.

Med en vekt på kun 0,75 kg, inkludert batteri, vil det daglige arbeidet bli lettere samtidig som det robuste designet sørger for holdbarhet og pålitelighet ute i felt. GS05 er kalibreringsfri og hellingskompenseringen, på opptil 30 grader, sørger for at målestangen gir høy presisjon uten å måtte stå helt vertikalt. Dette gjør arbeidet mer effektivt og håndterbart, og er spesielt fordelaktig på
utilgjengelige steder ute i felt.

• Leica GS05 gjør oppmåling mer effektivt og mindre fysisk krevende. Med tanke på det økenede behovet for geospatiale tjenester, trenger bransjen smartere løsninger, ikke tyngre. Med denne nyheten integrerer vi flere av Leica Geosystems sine innovasjoner i én, med presisjon, allsidighet og brukerkomfort som resultat, sier Bernhard Richter Vice President Product Management Geomatics i Leica Geosystems.

Leica GS05 inkluderer en rekke funksjoner som 4G, UHF-radio (ultra-high-frequency), et 10-timers internt batteri, bluetooth og hellingskompensering. Den integreres sømløst med Leica Geosystems portefølje, inkludert Leica Captivate programvare. Leica GS05 fungerer også sammen med Leica totalstasjoner som en effektiv SmartPole. Den sømløse integrasjonen med eksisterende Leica Geosystems utstyr og arbeidsmetoder maksimerer effektiviteten ytterligere.

Kategorier

I over 200 år har Leica Geosystems, del av Hexagon, fanget virkeligheten gjennom innovativ måleteknikk. Bransjer som konstruksjon, produksjon, transport, landbruk og energi er avhengige av våre løsninger for å kartlegge alt fra drift, lokasjoner, byer og eiendeler. Vår teknologi muliggjør gode beslutningsgrunnlag og bygger broer mellom det virkelige og det digitale. For å sikre det vi ser, optimalisere det vi gjør og forhindre det vi ikke kan forutsi. Teknologi som gir merverdi i dag og nytte for morgendagen.

Leica Geosystems AS har salgskontorer i Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim. Kjerneområdet er landmåling, laserskanning og maskinstyring. Leverer produkter som er brukt for å bygge, måle og grave det meste av det du kan se rundt deg. Hexagon AB er morselskap.

Totalleverandør til bygge- og anleggsbransjen for presisjon og målstyring.

Leica Geosystems AS har salgskontorer i Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim. Kjerneområdet er landmåling og maskinstyring.
I mer enn 200 år har vi levert produkter med høy kvalitet og nyskapende løsninger. Det startet med etableringen av Kern & Co i Sveits i 1819.
Våre markedsområder for måleteknologi er særlig innen landmåling, prosjektplanlegging, bygge- og anleggsvirksomhet og transport.
Leica Geosystems AS er et selskap i Hexagon-gruppen (Nasdag Stockholm: HEXA). Vi er tilstede med 21.000 ansatte i mer enn 50 land og har en netto omsetning på 3,9 mia EUR.