Gå videre til innhold
Opplev en romantisk sirkusverden når Newbie lanserer limited-kolleksjonen Vintage Circus

Pressemelding -

I september lanserer Kappahl Groups varemerke, Newbie en kolleksjon i begrenset antall som fører tankene til ballerinaer, søte klovner og eventyrlig sirkus. Kolleksjonen har fått navnet Vintage Circus – en hyllest til en romantisk og magisk verden hvor hvert plagg er designet for å vekke nysgjerrighet, spenning og fantasi.

Kolleksjonen selges kun online med salgsstart 17. september.

Maja Olsbo, Design Lead på Newbie, sier dette om tanken bak kolleksjonen og valget av materialer:

"Vi ville skape en kolleksjon som fanger den nostalgiske følelsen av et gammelt sirkus, med dets vakre kostymer og drømmeaktige atmosfære. Materialvalget var helt avgjørende – vi har blant annet brukt mesh, broderier, blonder og volanger. Noen av plaggene har vakre blomstermønstre, andre har lekne mønstre med små sirkushester og sirkustelt, og vi har også tatt med strikket Jacquard med myke ruter for å gi hvert plagg en eksklusiv og romantisk følelse."

Kolleksjonen går i myke, duse farger som kremhvitt, rosa, brune toner og innslag av gull som går igjen i flere av detaljene. Plaggene er alt fra vakre kjoler, skjorte & vest, til struttende ballerinaskjørt og en søt liten rutete dress. I tillegg finnes det matchende accessories som rosetter, ballerinasko og strømper samt to matchende kjoler til kvinner i Vintage Cirkus.

I alle sine kolleksjoner ønsker Newbie å invitere deg inn i sin magiske verden, et eventyrlig sted hvor hvert plagg forteller en historie, og fantasi og lek får blomstre. Et budskap som selvsagt også viser seg i Vintage Circus:

”Vi håper at denne kolleksjonen vil skape den samme nysgjerrigheten og gleden hos våre kunder som den har gjort hos oss under designprosessen. Vi inspirerer alle til å mikse & matche fritt i kolleksjonen. Hvorfor ikke style vår søte lille rutete dressjakke til den hvite helbroderte kjolen? Eller kombinere skjorten med små sirkustelt og sløyfe til vårt herlige rosa ballerinaskjørt? Vakkert og samtidig lekent, avslutter Maja Olsbo.

Kappahl er til for å hylle mangfoldet i hverdagen. Vi gjør definisjonen på mangfold bredere for å inkludere flere ulike måter å leve på – og gi alle frihet til å være seg selv, alltid.

Kappahl Group ble grunnlagt i 1953 i Göteborg og er en av Nordens ledende motekjeder med rundt 360 Kappahl- og Newbie-butikker i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen og Storbritannia og online i mer enn 20 markeder over hele Europa.

Kappahl-teamet består av 4000 kollegaer i ni land, alle med ulik bakgrunn, alder, kunnskaper og klesstil. Vår felles drivkraft er å tilby mote som passer for mange ulike mennesker og livsstiler. Ansvarsfull mote som føles riktig, både for den som bruker klærne og for verden rundt oss. I dag er over 80% av produktene våre produsert i mer bærekraftige materialer. Målet er at 100% skal være produsert i mer bærekraftige materialer innen år 2025. Kappahls overordnede klimamål er å halvere verdikjedens klimautslipp innen 2030.

Mer informasjon på www.kappahl.no

Ingrid Melnes