Gå videre til innhold
HUAWEI WATCH GT 5-serien: Setter en ny standard for design, helsemåling og avanserte sportsfunksjoner

Pressemelding -

Barcelona, 19ende september 2024 – Huawei lanserte i dag den nye HUAWEI WATCH GT 5-serien under HUAWEI Innovative Product Launch i Barcelona.

Tilgjengelig i både Standard- og Pro-versjoner, representerer denne femte generasjonen smartklokker det beste av HUAWEI GT-seriens arv – estetikk og ytelse. Serien har et distinkt design med skarpe linjer, håndverk på høyeste nivå og avansert materialteknologi, kombinert med et kraftig batteri som varer opptil to uker.[1]

Serien er også utstyrt med det helt nye HUAWEI TruSense-systemet, en integrert teknologi for måling av helse og trening med forbedrede sensorer og algoritmer som gir raskere, mer detaljerte og omfattende resultater.

HUAWEI Sunflower Positioning System introduserer en helt ny måte å navigere på under dine utendørs treningsopplevelser, med et mer nøyaktig og optimalisert GNSS-sporingssystem. Dette gir en helt ny opplevelse for løping og sykling for alle modeller i WATCH GT 5-serien. HUAWEI WATCH GT 5 Pro-modellene tilbyr i tillegg avansert sportsmåling for aktiviteter som golf, terrengløping og fridykking, noe som gir entusiaster muligheten til å forbedre sine prestasjoner.

HUAWEI WATCH GT 5-seriens smartklokker er også fullt kompatible med Android- og iOS-smarttelefoner[2], noe som gir et bredere publikum sjansen til å oppleve Huaweis nyeste innovasjoner innen helseteknologi og måling av trening og sport.

Holdbart design med skarpe linjer: Titanlegering av romkvalitet og nanokrystallkeramikk

HUAWEI WATCH GT 5 Pro 46 mm og 42 mm er laget med titanlegering av romkvalitet og nanokrystallkeramikk, materialer som er utviklet gjennom komplekse ingeniørprosesser. Dette gir høyere holdbarhet sammenlignet med tidligere modeller og sikrer at klokken tåler daglige aktiviteter. Enten det er en treningsøkt på treningssenteret eller en kveld ute med venner, er smartklokken en stilig og allsidig følgesvenn for hverdagens eventyr.

HUAWEI TruSense-systemet: Dypere innsikt i helse og trening

HUAWEI TruSense-systemet tar måling av helse og trening til neste nivå med forbedrede moduler og algoritmer. Det øker nøyaktigheten ved måling av hjertefrekvens, oksygenmetning og pustefrekvens, og gir en mer omfattende avlesning, selv under trening og i ulike klimaforhold.

HUAWEI WATCH GT 5 Pro Edition kommer også med en EKG-analysefunksjon gjennom en elektrodebasert EKG-knapp. Med et enkelt trykk kan brukeren få sitt EKG-diagram på bare 30 sekunder. [3]

Banebrytende treningsmoduser for sportsentusiaster

Med den nye teknologien fra HUAWEI Sunflower Positioning System kan brukere av HUAWEI WATCH GT 5-serien få en dypere måling av ulike idretter for å forbedre sin ytelse og følge sin utvikling.

Løpeentusiaster kan se frem til funksjoner som er tilgjengelige på alle modeller i HUAWEI WATCH GT 5-serien, som løpsanalyse, som gir tips for å finjustere løpestilen din og forebygge skader.

For mer avanserte løpere introduserer HUAWEI WATCH GT 5 Pro en profesjonell terrengløpsmodus[4] for trailløpere. Funksjonen støtter segmentbasert navigasjon, utenfor kurs-varsler, høydekurver og zoomable kart[5] som styres via kronen. Løpere kan også få tilgang til sanntidsdata og informasjon om ruten, direkte på håndleddet.

HUAWEI WATCH GT 5 Pro legger også til nye golffunksjoner som 3D-visninger av baner med over 15 000+ globale golfbane-kart[6], sammen med en rekke analytiske funksjoner som hjelper til med å forbedre spillet ditt på driving rangen eller måle slaglengden på banen.

HUAWEI WATCH GT 5 Pro er også tilpasset for vannaktiviteter, med en vanntetthet som tåler opptil 40 meter fridykking[7]. Sammen med en dybdemåler og påminnelser får dykkentusiaster ekstra sikkerhet og veiledning ved dykking under vann.

Pris og tilgjengelighet

Den nye HUAWEI WATCH GT 5-serien lanseres globalt fra 19ende september med anbefalte priser mellom NOK 3299 – 6999. For fullstendig produktinformasjon, besøk Huaweis offisielle nettside: www.consumer.huawei.com/no

Lanseringstilbud

Ved kjøp av en hvilken som helst klokke fra WATCH GT 5-serien (unntatt keramikk) får du et par FreeBuds 5i-ørepropper uten ekstra kostnad. Denne kampanjen gjelder så lenge lageret hos forhandlerne rekker.

I tillegg får du en gratis 3-måneders abonnement[8] av HUAWEI Health+, som gir tilgang til et bredt utvalg av eksklusive fordeler, inkludert treningsøkter fra nybegynner til avansert nivå, guidede meditasjoner, Stay Fit Plan og pusteøvelser. Dette tilbudet gjelder i hele produktens levetid.

[1] Opplysningene kommer fra Huawei-laboratorier. Faktisk bruk kan variere avhengig av produktets variasjoner, bruksvaner og miljøfaktorer. HUAWEI WATCH GT 5 Pro 46 mm: Batteriet kan vare i opptil 14 dager som mest, opptil 9 dager ved normal bruk, eller opptil 5 dager med AOD aktivert. HUAWEI WATCH GT 5 Pro 42 mm: Batteriet kan vare i opptil 7 dager som mest, opptil 5 dager ved normal bruk, eller opptil 3 dager med AOD aktivert. Den maksimale batteritiden er testet under følgende forhold: fabrikkinnstillingene ble brukt, 30 minutter Bluetooth-samtale per uke, 30 minutter lydavspilling per uke, pulsmåling alltid på, søvnmåling aktivert om natten, 90 minutters trening i gjennomsnitt per uke, meldingsvarsler aktivert (50 meldinger, 6 samtaler og 3 alarmer per dag), og enhetsskjermen ble slått på 200 ganger per dag. Den typiske batteritiden er testet under følgende forhold: fabrikkinnstillingene ble brukt, 30 minutter Bluetooth-samtale per uke, 30 minutter lydavspilling per uke, pulsmåling alltid på, søvnmåling aktivert om natten, stressmåling aktivert, 180 minutters trening i gjennomsnitt per uke, meldingsvarsler aktivert (50 meldinger, 6 samtaler og 3 alarmer per dag), og enhetsskjermen var på i totalt 30 minutter per dag. Batteritiden med AOD aktivert er testet under følgende forhold: fabrikkinnstillingene ble brukt, Always On Display (AOD) aktivert, 30 minutter Bluetooth-samtale per uke, 30 minutter lydavspilling per uke, pulsmåling alltid på, søvnmåling aktivert om natten, stressmåling aktivert, 180 minutters trening i gjennomsnitt per uke, meldingsvarsler aktivert (50 meldinger, 6 samtaler og 3 alarmer per dag), og enhetsskjermen var på i totalt 30 minutter per dag.

[2] Kun tilgjengelig når den er koblet sammen med en telefon som kjører Android 9.0/iOS 13.0 eller nyere, og som har Huawei Health-appen installert. Tilgjengeligheten av enkelte funksjoner kan variere avhengig av telefonmodell og operativsystem.

[3] Dette er ikke en medisinsk funksjon. All data og alle resultater er kun for referanse og bør ikke brukes som grunnlag for medisinsk forskning, diagnose eller behandling. Les instruksjonene nøye før du bruker produktet.

[4] Denne funksjonen vil bli tilgjengelig via en OTA-oppdatering. Tilgjengeligheten avhenger av offisielle lanseringer og faktiske forhold. For å bruke segmentbasert navigering må du laste ned den tilsvarende ruten med merkede punkter fra en tredjepart, importere ruten til Huawei Health-appen på telefonen din og synkronisere ruten til din bærbare enhet. Deretter åpner du Treningsappen på klokken din, går til innstillingsskjermen for Trail run, trykker på 'Ruter', finner din målrute og starter løpeturen. For å bruke kartbaserte ruter må du laste ned den tilsvarende offlinekartet og høydelinjene fra Huawei Health-appen på telefonen din og synkronisere informasjonen til klokken din. Start deretter en utendørsaktivitet fra Treningsappen på klokken din, vent på at posisjoneringen skal fungere, og sveip opp eller ned på datakortene for å se den kartbaserte ruten med høydelinjer.

[5] For å bruke denne funksjonen må du laste ned det tilsvarende offlinekartet i Huawei Health-appen, starte en utendørstreningsøkt fra Treningsappen på klokken din, aktivere GNSS og vente til GNSS begynner å fungere og posisjoneringen er vellykket. For å vise fargekartet, sveip opp eller ned på datakortene.

[6] Golfbane-kartfunksjonen er kun tilgjengelig på visse markeder. Denne funksjonen vil bli gjort tilgjengelig via en OTA-oppdatering. Tilgjengeligheten avhenger av offisielle lanseringer og faktiske forhold. For detaljer om ditt land/region og listen over støttede byer, besøk https://consumer.huawei.com/en/support/content/en-us16014632/.

[7] Dette produktet oppfyller 5 ATM-vannmotstand i henhold til ISO 22810:2010-standarden, noe som betyr at enheten kan motstå opptil 50 meter statisk vanntrykk i 10 minutter, men det betyr ikke at produktet er vanntett i vann som er 50 meter dypt. Produktet oppfyller også IP69K-klassifiseringen i henhold til ISO 20653:2023-standarden. Testforholdene for IPX9K er følgende: vanntemperatur: 80 ± 5°C; vannstrøm: 15 ± 1 L/min; vanntrykk: 10 000 ± 500 kPa; sprøytevinkel: 0°, 30°, 60° og 90°, 30 sekunder for hver vinkel. Produktet oppfyller EN13319-standarden for dykkerutstyr og støtter fridykking til en dybde på opptil 40 meter. Det kan brukes under grunne vannaktiviteter som å svømme i et basseng eller langs kysten. Etter å ha brukt enheten i vannaktiviteter, rengjør og tørk den umiddelbart, fjern vannflekker fra produktets overflater og alle åpninger, og bruk enhetens dreneringsfunksjon for å unngå negativ innvirkning på enhetens ytelse. Produktet bør ikke brukes i følgende situasjoner: (Skader på enheten forårsaket av nedsenking i væske dekkes ikke av garantien hvis enheten brukes i upassende situasjoner.) (1) Varme dusjer, varme kilder, badstuer (damprom) og andre aktiviteter i høy temperatur og/eller høy luftfuktighet. (2) Aktiviteter som kan utsette enheten for dusjgel, sjampo, såpevann og andre vaske- eller rengjøringsprodukter. Hvis enheten kommer i kontakt med noen av disse produktene, skyll og bløtlegg enheten i ferskvann i 30 minutter. (3) Scubadykking, teknisk dykking og dykkaktiviteter på dyp større enn 40 meter. (4) Komposittlær, komposittvevde, titan- og keramiske reimer er ikke utformet for vannaktiviteter (som svømming) eller for å tåle svette, derfor anbefales det å bruke andre reimer i slike situasjoner. For mer informasjon om vannmotstanden til Huaweis bærbare enheter, besøk: https://consumer.huawei.com/en/support/content/en-us15851428/. Vannmotstand er ikke permanent, og ytelsen kan forringes med daglig slitasje. Det anbefales at du regelmessig tar enheten din til et autorisert Huawei-servicesenter for inspeksjon og vedlikehold.

[8] Få et gratis 3-måneders prøveabonnement på HUAWEI Health+ via HUAWEI Health-appen (heretter kalt "Tilbudet") ved kjøp av en HUAWEI Watch GT 5-serieklokke. Tilbudet er kun tilgjengelig for HUAWEI ID-er registrert i et av følgende land/regioner: Tyskland, Italia, Sveits, Danmark, Storbritannia, Finland, Norge, Østerrike, Belgia, Frankrike, Irland, Nederland, Spania, Sverige, Kypros, Estland, Hellas, Latvia, Litauen, Portugal, Tsjekkia, Kroatia, Slovakia, Slovenia, Israel, Polen, Nord-Makedonia, Montenegro, Serbia, Ungarn, Bulgaria, Romania, Moldova, Ukraina og Tyrkia. Tilbudet er tilgjengelig frem til kl. 23:59 den 1. mai 2026. Tilbudet er begrenset til én søknad per kvalifiserende enhet og bruker. For tilhørende Vilkår, besøk den tilsvarende nettsiden. Tilbudet leveres av Aspiegel SE, et datterselskap av Huawei i Irland, registrert på 3. etasje, Mespil Court, Mespil Road, Ballsbridge, Dublin 4, D04 E516, Irland.

Om Huawei Consumer Business Group

Huaweis produkter og tjenester er tilgjengelige i mer enn 170 land og brukes av en tredjedel av verdens befolkning. Fjorten FoU-sentre er etablert rundt om i verden, inkludert Tyskland, Sverige, Finland, Frankrike, India og Kina. Huawei Consumer BG er en av Huaweis tre forretningsenheter og dekker smarttelefoner, datamaskiner og nettbrett, wearables, skytjenester og mer. Huaweis globale nettverk er bygget på over 30 års ekspertise innen telekomindustrien og er dedikert til å levere de nyeste teknologiske fremskritt til forbrukere over hele verden.

For mer informasjon, besøk: http://consumer.huawei.com.

Følg oss på:

Facebook: facebook.com/HuaweiDevice