Stig Olstad, ansvarlig for Large Corporate and Public i Dustin i Norge.

Dustins Voxicon-skjermer blir TCO-sertifisert

For å dekke den store etterspørselen etter mer bærekraftige IT-produkter, begynner Dustin nå å selge egne kontorskjermer som er sertifisert i henhold til TCO Certified. Fra og med 1. juli er fire skjermer av Dustins eget merke Voxicon bærekraftsertifisert.

TCO Certified er verdens ledende bærekraftsertifisering for IT-produkter og et verktøy som hjelper innkjøpere med å jobbe bærekraftig.

– Etterspørselen etter TCO-sertifiserte produkter er stor, og derfor er vi veldig glade for at vi nå kan tilby kundene våre skjermer som er sertifisert i henhold til TCO Certified, sier Stig Olstad, ansvarlig for Large Corporate and Public i Dustin i Norge.

Skjermene er de første av Dustins egne merker som blir TCO-sertifisert. Til å begynne med dreier det seg om de fire vanligste kontorskjermene fra Voxicon, men etter hvert er håpet å kunne utvide tilbudet med enda flere TCO-sertifiserte produkter.

– Dustin satser stort på sirkulær og bærekraftig IT, og vi jobber kontinuerlig med å redusere klimaavtrykket vårt i hele verdikjeden. Målet er å ha en klimanøytral verdikjede innen 2030, og en viktig del av det er å kunne hjelpe kundene våre med å ta bedre valg, sier Stig Olstad.

Om TCO Certified
TCO Certified er en global bærekraftsertifisering for IT-produkter. Den omfatter både sosiale og miljømessige aspekter, og hjelper innkjøpsorganisasjoner og IT-bransjen med å håndtere de viktigste bærekraftutfordringene knyttet til elektronikk, deriblant klima, sirkularitet, farlige stoffer og leverandøransvar. Alle kriterier er obligatoriske, og etterlevelsen av kriteriene blir uavhengig verifisert av akkrediterte eksperter.

Dustin er en ledende onlinebasert IT-partner i Norden og Benelux. Vi hjelper kundene våre med å tilby optimale IT løsninger tilpasset deres behov, slik at de alltid er i forkant.

Vi kan levere omtrent 280 000 produkter med relaterte tjenester til selskaper, offentlig sektor og privatpersoner. Salget for regnskapsåret 2022/23 utgjorde cirka 23,6 milliarder SEK, og drøyt 90 prosent av inntektene kom fra bedriftsmarkedet.

Dustin har cirka 2200 ansatte og har vært børsnoterte på Nasdaq Stockholm siden 2015, med hovedkvarter i Nacka Strand like utenfor Stockholm sentrum.

Dustin er en ledende nettbasert IT-partner med virksomhet i Norden og Benelux.