INFORMASJON TIL MEDIA

Pressemelding -

RAVENSBURGER KUNNGJØR AT SAMLEKORTSPILLET DISNEY LORCANA KOMMER TIL 10 NYE LAND I 2024

Italiensk lokalisering planlagt fra og med det tredje settet; flere nyutgivelser annonsert

SEATTLE, 11. oktober 2023 - Ravensburger, den anerkjente utgiveren av prisbelønte brettspill, leker og puslespill av høy kvalitet, kunngjorde i dag at Disney Lorcana Trading Card Game (TCG) vil bli tilgjengelig i 10 nye land i 2024. Illumineers i Spania, Portugal, Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tsjekkia, Slovakia, Polen og Mexico vil kunne ta del i spillet fra og med lanseringen av det tredje settet tidlig i 2024. Disse territoriene dobler i praksis den globale tilgjengeligheten av Disney Lorcana TCG, som opprinnelig ble lansert i USA, Canada, Storbritannia, Irland, Frankrike, Italia, Tyskland, Østerrike, Sveits, Belgia, Nederland og Luxembourg tidligere i år.

"Interessen og begeistringen for Disney Lorcana Trading Card Game strekker seg utover landegrensene, og fans over hele verden ser frem til lanseringen", sier Filip Francke, Global Head of Games for Ravensburger. "Ikke bare bringer vi Disney Lorcana TCG til spillere i nye land og på nye språk, men vi planlegger også å trykke opp de to første settene av spillet slik at både eksisterende og nye markeder får tilgang til dem."

Parallelt med utvidelsen til nye land vil Disney Lorcana TCG være tilgjengelig på italiensk fra og med det tredje settet. Italiensk blir det fjerde språket for spillet, som også er tilgjengelig på engelsk, fransk og tysk. For å imøtekomme den økte etterspørselen etter den første lanseringen av spillet, kunngjorde Ravensburger i september planer om å trykke opp det første settet av Disney Lorcana TCG, The First Chapter. Opptrykket vil også inkludere det andre settet av spillet, Rise of the Floodborn, og forventes å være tilgjengelig til jul 2023 i Nord-Amerika og januar 2024 i Europa.

Disney Lorcana TCG ble lansert i august 2023 og er et populært samlekortspill (TCG) som utspiller seg i det fantastiske kongeriket Lorcana.Spillerne tar rollen som Illumineers og bruker magisk blekk til å tilkalle et team av Disney-figurer kalt glimmere, som dukker opp på både kjente og fantastiske måter. Spillet er designet for å være enkelt å lære for TCG-nybegynnere, samtidig som det byr på strategisk dybde for erfarne spillere. Med hundrevis av originale Disney-kunstverk som samlere vil elske, er spillet innbydende for både nybegynnere, erfarne TCG-spillere og Disney-fans.

Pressemateriale for Disney Lorcana TCG er tilgjengelig her.

Ravensburger er et internasjonalt konsern med lange tradisjoner og solide verdier, grunnlagt i 1883 i Tyskland. Oppdraget er "Lekende utvikling". Selskapet står for moro, utdanning og fellesskap. Ravensburger er et av de ledende merkene for puslespill, spill og aktivitetsprodukter i Europa og i det tyskspråklige området også kjent for barne- og ungdomsbøker. Leker med den blå trekanten selges over hele verden, og de internasjonale merkene BRIO, Alga og ThinkFun bidrar til konsernets produktportefølje.

20123 Malmö