Gå videre til innhold
RAVENSBURGER GIR ETT TIDLIG INNBLIKK I DISNEY LORCANA TCG'S 2024 LINEUP OG ETTERLENGTEDE SPILLEROPPLEVELSER

Pressemelding -

Det nye introduksjonsproduktet "Disney Lorcana TCG Gateway" lanseres i august 2024.

Offisiell konkurransebane "Disney Lorcana Challenge" lanseres våren 2024 i Nord-Amerika og Europa.

SEATTLE, 17. januar 2024 - I dag presenterte Ravensburger, den anerkjente utgiveren av prisbelønte brettspill og leker og puslespill av høy kvalitet, en del av Disney Lorcana Trading Card Game 2024, inkludert nye produkter, konkurransearrangementer og organiserte spillarrangementer. I tillegg deler selskapet også de offisielle salgsdatoene for de (4) settene som lanseres i løpet av året.

"Disney Lorcana TCG har slått an hos spillere, samlere og fans over hele verden, og vi er svært takknemlige for støtten. Det har vist seg å være en fantastisk inngangsport for nye TCG-spillere, og vi vil fortsette å gjøre alt vi kan for å gjøre produktet tilgjengelig til veiledende pris", sier Filip Francke, Global Head of Games hos Ravensburger. "Når vi går inn i 2024, vil vi fortsette å støtte det voksende og mangfoldige miljøet vårt gjennom nye oppdagelser for samlere, organiserte spill- og konkurransearrangementer for spillere og nye produkter som hjelper nye fans med å ta sine første skritt inn i samlekortspill. Vi har bare så vidt kommet i gang, men tilbakemeldinger fra forbrukere og bransjedata støtter vår tro på at dette spillet vil eksistere i svært lang tid."

Disney Lorcana TCG lanserer et nytt frittstående produkt kalt Disney Lorcana TCG Gateway, en progressiv lære-å-spille-opplevelse som er utviklet for å gjøre det lettere for nye spillere å komme inn i spillet og TCG-området. Denne ultimative introduksjonen til Disney Lorcana TCG for nybegynnere inneholder alt to spillere trenger for å spille rett ut av esken: to grunnleggende Disney Lorcana TCG-kortstokker med 30 kort, et spillebrett for to spillere med figurfigurer, regler og spillerguider, samt tilleggskort som spillerne belønnes med å legge til i kortstokkene sine etter hvert som de lærer seg korttypene og spillet. Når spillerne har spilt seg gjennom hele Gateway, har de bygget to standard Disney Lorcana TCG-kortstokker som de kan ta med seg og spille med venner. Gateway lanseres 9. august 2024 og i andre markeder i september 2024. Dette er et spill for to spillere fra 8 år og oppover.

For etablerte spillere byr 2024 på spennende nyheter om konkurranser og organiserte spillarrangementer. For det første vil Ravensburger lansere en offisiell konkurranserunde i Nord-Amerika og Europa fra mai 2024. Arrangementene, som har fått navnet Disney Lorcana Challenge, starter på regionalt nivå der spillerne kan konkurrere om å kvalifisere seg til henholdsvis det nordamerikanske og det europeiske mesterskapet, og de beste spillerne får invitasjon til verdensmesterskapet som er planlagt tidlig i 2025. De fire beste spillerne fra hvert arrangement kvalifiserer seg til det nordamerikanske eller europeiske mesterskapet i sin respektive region. Ytterligere detaljer inkluderer:

• Nordamerikansk mesterskap og Europamesterskap er under planlegging for feriesesongen 2024. Spillere kan kvalifisere seg ved å delta i Challenge Events på regionalt nivå, og det vil være en ekstra mulighet til å kvalifisere seg på arrangementet.
    • Verdensmesterskapet i 2025 blir en konkurranse kun for inviterte spillere som finner sted på et større åpent arrangement.
    • Mer informasjon om Disney Lorcana TCGs fullstendige arrangementsplan, registrering, regler, premiekort og andre premiedetaljer vil bli delt på Disney Lorcana TCGs offisielle nettsted (disneylorcana.com) i mars.

På lokalt nivå vil Ravensburger også lansere en ny type Organisert spill-arrangement i butikk - Set Championships - som starter i april 2024 etter lanseringen av Into the Inklands-settet. Utvalgte Disney Lorcana TCG Organized Play-godkjente steder kan arrangere et Into the Inklands-mesterskap, som inkluderer et unikt Enchanted Stitch - Rock Star Promo-kort som bare er tilgjengelig som premie i Into the Inklands-mesterskapet. De to beste spillerne på arrangementet kan også vinne en spillematte med det nye Stitch - Rock Star-designet. Nærmere informasjon om hvordan forhandlere kan arrangere et Into the Inklands-mesterskap kommer i slutten av februar 2024.

Endelig har Ravensburger tidligere kunngjort planer om å gi ut fire sett per år. Disney Lorcana TCG-fans kan sette kryss i kalenderen med følgende offisielle salgsdatoer:

Into the Inklands (Set 3)
    23 februar 2024, i lokale spillbutikker, Disney Parks; 8 mars 2024, i faghandel og shopDisney.

Set 4 kommer lanseres (mai 2024) 17 mai 2024, i lokale spillbutikker, Disney Parks; 31 mai 2024, i faghandel og shopDisney.

Set 5 kommer lanseres (august 2024)
    9 august 2024, i i lokale spillbutikker, Disney Parks; 23 august 2024, i faghandel og shopDisney.

Set 6 kommer lanseres (november 2024)
    15 november 2024, i lokale spillbutikker, Disney Parks; 29 november 2024, i faghandel og shopDisney

Om Disney Lorcana Trading Card Game (TCG)
    Disney Lorcana TCG ble lansert i august 2023 og er et populært samlekortspill i det forunderlige riket Lorcana. Spillerne inntar rollen som Illumineers og bruker magisk blekk for å tilkalle et team av Disney-figurer, kjent som glimmere, som dukker opp på både kjente og fantastiske måter. Spillet er designet for å være enkelt å lære for TCG-nybegynnere, samtidig som det byr på strategisk dybde for erfarne spillere. Spillet inneholder hundrevis av originale Disney-kunstverk som samlere vil elske, og er innbydende for både nybegynnere, erfarne TCG-spillere og Disney-fans. Disney Lorcana TCG har gitt ut to sett så langt - The First Chapter og Rise of the Floodborn.

Pressemateriell for Disney Lorcana TCG finner du her.

Kontakt:

Melanie Fodré, BRIO AB Nordic

Lorcana.Nordic@brio.net

Kategorier

Ravensburger er et internasjonalt konsern med lange tradisjoner og solide verdier, grunnlagt i 1883 i Tyskland. Oppdraget er "Lekende utvikling". Selskapet står for moro, utdanning og fellesskap. Ravensburger er et av de ledende merkene for puslespill, spill og aktivitetsprodukter i Europa og i det tyskspråklige området også kjent for barne- og ungdomsbøker. Leker med den blå trekanten selges over hele verden, og de internasjonale merkene BRIO, Alga og ThinkFun bidrar til konsernets produktportefølje.

Melanie Fodré

Nordics Category & Marketing Manager BRIO AB Nordic
    Ingrid Jörnvi

Pressekontakt Trade Marketing Manager | PR | Nordic Sales PR | BRIO Nordic Sales +46736449016

Velkommen til Ravensburger, BRIO, Alga, ThinkFun!

BRIO AB

20123 Malmö