Brdy redder fotballen hos Fiskebasaren

I Moss på brygga i kanalen, selveste indrefileten i by'n, ligger Fiskebasaren. Den trivelige Fotballpuben er åpen året rundt, selv om stedet rommer flere hundre gjester på brygga i sommersesongen. En kritisk faktor for suksessen er et velfungerende nett.

- Tidligere opplevde vi utfordringer med ustabilt nett, det førte til at vi ikke turte å streame fotballkampene i frykt for å gå glipp av målene. Isteden installerte vi parabol, problemet med denne løsningen var bildekvaliteten. Dette var ikke godt nok, forteller eier og daglig leder Ralph Bakken.

Tok grep og Brdy leverte på 2 timer

- Endelig kom vi i dialog med Brdy som fikset nytt nett for oss. Brdy kunne tilby akkurat det vi trengte, et sømløst nett beregnet på streaming uten «hakking» og stans. Det betyr en langt bedre opplevelse og en ønsket bildekvalitet på fotballkampene. På bare 2 timer etter at vi tok kontakt var det nye nettet på plass og i full drift!

Skinnende sol og «stinn brakke»

Sola skinner, gjestene kommer. Kanalen glitrer, båtene glir stille forbi og gjestene koser seg med iskald duggfrisk drikke. Det er av avgjørende betydning at bankterminalene og kasseløsningene fungerer.

Om alt stopper opp er det krise. Det betyr store tap og misfornøyde kunder.
- Et ustabilt nett satte oss i en vanskelig situasjon tidligere, sier Ralph. Heldigvis er den tiden forbi. Nå leverer nettet i takt med den skinnende sola og folkelivet på brygga.

Fri bruk raskt og stabilt

Løsningen ble fri bruk. Med direkte streaming av fotballkamper, bankterminaler og kasseløsninger online ble dette løsningen. I tillegg ønsker Ralph at Fiskebasarens gjester også skal ha mulighet til å koble seg på det samme nettet. Da kreves det ekstra god kapasitet.

- Det har vi fått med Brdy, sier en fornøyd daglig leder som gleder seg til sommersesongen. I år blir det sømløst, raskt og stabilt. Samtidig senker vi utgiftene med denne løsningen, estimert kroner 4000-5000 pr år.

- De reelle besparelsene er langt høyere, nå unngår vi misfornøyde kunder og lange unødvendige køer i baren, konkluderer Ralph.

• Telekom

• bredbånd