Lost Gold of World War II on HISTORY

HISTORY Programma - Highlights juli 2020

LOST GOLD OF THE WORLD WAR II

Vanaf 13 juli, iedere maandag om 21.25 uur

De zoektocht naar een van de grootste schatten in de moderne geschiedenis gaat verder. Lost Gold of World War II keert terug om de zoektocht naar honderden miljarden dollars aan gestolen buit te hervatten, die vermoedelijk in Zuidoost-Azië door de Japanse generaal Tomoyuki Yamashita zijn verborgen. In het tweede seizoen van Lost Gold of World War II duikt het team dieper het mysterie in. Geleid door recente scans die op goud wijzen, richten ze zich op drie belangrijke locaties: een mysterieuze waterval, een krater die bekend staat als Breach 6 en een onlangs gevonden grote tunnel. De serie gaat dieper in op de amenzweringen rond Yamashita’s goud en de relatie met de CIA en verschillende historische wereldleiders. Zijn een geheel nieuw team, buitengewone technologie en ongekende vondsten genoeg om de verblijfplaats van de grootste schat van de Tweede Wereldoorlog te ontdekken?

UFO MAAND

Vanaf 2 juli, iedere donderdag om 20.30 uur

In juli onderzoekt HISTORY elke donderdagavond de mysterieuze wereld van buitenaardse activiteiten. Beginnend op Wereld UFO Dag met UFO’s: Dangerous Encounters Exposed (02 juli): onderzoeken onthullen angstaanjagende verslagen van mensen die extreme ontmoetingen met buitenaardse wezens hebben overleefd. Door reconstructies en interviews met experts onderzoeken we echte UFOdossiers van gevaarlijke close calls tussen gewone burgers en buitenaardse bezoekers. UFO’s: In Top Secret Alien Files (09 juli) staan alledaagse helden in wetshandhaving en het leger centraal, wier missie om te dienen en te beschermen op de proef wordt gesteld wanneer ze oog in oog met gevaarlijke UFO’s komen te staan. Door reconstructies van feitelijk geclassificeerde UFO-dossiers en interviews met experts onderzoeken we hoe ver mensen in de frontlinie zullen gaan om burgers tegen buitenaardse ontmoetingen te beschermen. Ook zijn inbegrepen Hunting UFO's: Investigating Alien Hotspots (16 juli) en UFO Cover-ups: Secrets Revealed (23 juli). (Alles 1 x 120 minuten)

CITIES OF THE UNDERWORLD

Vanaf 6 juli, iedere werkdag om 18.50 uur

Don Wildman blijft ontdekken wat er zich onder de straten van de grootste steden bevindt. Vandaag de dag overschaduwen in grote steden wereldwijd torenhoge wolkenkrabbers alles, toeteren taxi’s voortdurend en venten straatverkopers hun koopwaar. Maar daaronder liggen andere steden gestapeld, elk met zijn eigen fascinerende en onbekende geschiedenis. Deze serie onderzoekt deze lagen, die vaak honderden meters diep zijn, en onderzoekt de oude waterkelders van de stad, vochtige kerkers, griezelige graven, clandestiene schuilplaatsen en zelfs ondergrondse scheepswrakken die honderden en honderden jaren geleden verloren zijn gegaan. Wat zijn de ondergrondse lagen van de dichtstbevolkte steden op aarde? En hoe bouwen en bouwden ingenieurs de lagen tot de straten van nu? Deze serie onthult de technologische wonderen die de bouw van de ene stad op de andere mogelijk maakten - letterlijk. (13 x 60 minuten)

AMERICA’S TOP DOG

Vanaf 24 juli, iedere vrijdag om 21.25 uur

De beste vriend van de mens komt op HISTORY. Honden zijn door de geschiedenis heen in het leger, bij de politie en voor behendigheid en de jacht gebruikt. Nu is het tijd om er via de meest ultieme sportcompetitie achter te komen wie de Top Dog is. Professionele K9-politiehonden vechten het op een speciaal ontworpen baan uit, die bedoeld is om hen te testen in een reeks intensieve situaties. De ervaren teams worden getest op snelheid, behendigheid en teamwerk. Zij moeten een reeks deskundige taken op een enorme hindernisbaan uitvoeren. Spannend, leuk, vermakelijk en gezinsvriendelijk. (11 x 60 minuten)

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY®, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON

Bezoek onze andere newsrooms