Voddler lanseeraa kännykkäsovelluksen Googlen Android-käyttöjärjestelmälle

Ruotsalainen viihdepalvelu Voddler lanseeraa Googlen Android-käyttöjärjestelmää käyttävän sovelluksen matkapuhelimille. Kännykkäsovelluksen myötä Voddler laajentaa ainutlaatuista mainosrahoitteista elokuvapalveluaan myös matkapuhelimiin.

Voddlerin kännykkäsovelluksen lanseeraus noudattaa yhtiön strategiaa kehittää sovelluksia, joiden käyttöliittymä on optimoitu kaikille näytöille ja alustoille. Voddlerin PC:lle ja Macille soveltuvaa selainpohjaista elokuvasoitinta täydennetään nyt kännykkäsovelluksella. Kehitteillä on myös myöhemmin lanseerattava, Android-käyttöjärjestelmäpohjaisille tv-näytöille tarkoitettu sovellus. Kaikki Voddlerin sovellukset on integroitu siten, että käyttäjä voi aloittaa elokuvan katselun yhdessä sovelluksessa ja jatkaa sitä toisessa. Kännykkäsovellus tulee sisältämään elokuvien ja trailerien esitysmahdollisuuden sekä toimintoja soittolistojen jakamiseen sosiaalisessa mediassa ja PC:n ja tv:n kauko-ohjaukseen matkapuhelimen avulla. Sovellus lanseerataan vähitellen ja sen ensimmäinen versio ilmestyy toukokuussa 2010.

-          Matkapuhelimen käyttäjät voivat ensi kertaa katsoa mainosrahoitteisia Hollywood-elokuvia laillisesti suoraan puhelimessaan, ja samalla mainostajat saavat pääsyn hartaasti tavoittelemaansa kuluttajien ”sisätaskuun”, sanoo Voddlerin markkinointipäällikkö Björn Isakson.

Kännykkäsovelluksen yksinomaan elokuvatrailerien esittämiseen tarkoitettu versio on parhaillaan kokeiltavana joukolla Voddler-käyttäjiä. Myöhemmin kevään aikana kaikki käyttäjät saavat sovelluksen käyttöönsä ilmaiseksi toukokuussa julkaistavasta ensimmäisestä versiosta lähtien.

-          Koska Voddler hyödyntää cloud computing -ratkaisua, jossa elokuvat ovat pilvessä, saumaton integraatio eri ikkunoiden ja alustoiden välillä on helppoa. Nykyään streamaamme elokuvat PC:lle markkinoiden parhaalla kuvan- ja äänenlaadulla, ja näin tulemme tekemään myös matkapuhelimelle ja myöhemmin internet-tv:lle, sanoo Voddlerin teknologiajohtaja Stefan Anjou.

Voddlerilla on nykyään sopimukset maailman johtavien elokuva- ja levitysyhtiöiden kanssa ja yli 600 000 rekisteröitynyttä käyttäjää. Palvelussa näytetään päivittäin kymmeniätuhansia elokuvia. Voddler avasi palvelunsa hiljattain myös Norjassa, Tanskassa ja Suomessa.

Lisätietoja antavat:

Björn Isakson, VP Marketing, +46 768 502 050, bjorn.isakson@voddler.com

Stefan Anjou, CTO, +46 705 558 872, stefan.anjou@voddler.com

About Voddler
Founded in 2005, Voddler is located in Stockholm, Sweden. Voddler’s mission is to offer a premium video service for users, advertisers and content owners. Voddler brings together premium content from leading content companies including Walt Disney, Dreamworks, Paramount, Warner Bros., Touchstone Pictures, Metro Goldwyn Mayer, New Line Home Entertainment, Columbia Pictures, HBO Home Video, Miramax, Buena Vista, Sony Pictures, Castle Rock Entertainment, Turner Entertainment, Sandrew Metronome, Atlantic Pictures, Scanbox, Noble Entertainment, PAN Vision, Nonstop Media, TVF, FilmFactory and BBC Worldwide.

• Taide, kulttuuri, viihde

• movies