Supersuosittu Stadin Rekkaspottauspäivä tulee taas lauantaina 19.8.2023

Supersuosittu Stadin Rekkaspottauspäivä tulee taas lauantaina 19.8.2023

Koko perheen Stadin Rekkaspottaus-tapahtuma #stadinscaniaspottaajat järjestetään taas lauantaina 19.8.2023 Helsingin Scania-keskuksen piha-alueella Konalassa. Rekkaspottaajien päivän teemana on turvallinen rekkaspottaus, ja tapahtumaan toivotetaan tervetulleeksi erityisesti lapsiperheet, sillä varsinkin lapset ja nuoret on huomioitu tapahtuman järjestelyissä ja ohjelmassa.

Upeita Scanioita pihan täydeltä nähtävänä

Tapahtumassa on näytillä monen näköisiä ja kokoisia rekkoja ja kuorma-autoja. Spottailtavana on siis kymmeniä toinen toistaan upeampia ”tuunattuja” Scanioita ja mukana on myös ansaituilla eläkepäivillään olevia näyttelyautoja, joista on pidetty hyvää huolta.

Sometus on tärkeä osa tapahtumaa, ja paikalla onkin kuljettajia, joille on muodostunut jo oma fanijoukkonsa sosiaalisessa mediassa. Tapahtuman juontaa Helena Riihitupa, joka on Suomen tunnetuimpia raskaan kaluston somevaikuttajia.

Ohjelmaa koko perheelle ja tärkeää tukea Kummit ry:lle

Päivän tuotemyynnistä saadut tuotot lahjoitetaan lyhentämättömänä Lastenklinikoiden Kummit ry:lle. Spottaajia tapahtumassa viihdyttääkin Kummien maskotti Teemu-nalle ja lapsille on järjestetty myös muuta mukavaa ohjelmaa. Tasatunnein järjestettävät kiertokävelyt raskaan kaluston korjaamoon ovat myös harvinaista herkkua, sillä normaalisti korjaamoon on turvallisuussyistä yleisöltä pääsy kielletty.

"Spottaa turvallisesti" on tapahtuman teema

Lasten ja nuorten rekkaspottaus rantautui kunnolla sosiaaliseen mediaan pari vuotta sitten. Koska spottaus aiheutti toisinaan vaarallisia tilanteita niin tiellä liikkujille, kuin spottaajillekin, syntyi ajatus turvallisesta Rekkaspottaajien päivästä. Turvallisemman harrastuksen puolesta ovat näkyvästi kampanjoineet myös Poliisi ja Rahtarit ry, joista Rahtarit ovatkin tapahtumassa yhteistyökumppanina mukana.

Erikoisemmat ajopelit ja ”työkoneet” ovat tapahtumassa turvallisesti nähtävissä. Yleisö pääsee tutustumaan upeaan kalustoon läheltä ja lapsellekin hahmottuu isojen rekkojen oikea koko. Lisäksi spottauspäivästä tekee erikoisen se, että nähtävillä on ajoneuvoja, joita harvoin näkee tien päällä.

Tapahtuma järjestettiin vuosi sitten ensimmäistä kertaa, ja se sai suuren suosion kävijöiden ja rekkafanien keskuudessa. Tapahtuman turvallisuus oli erityisesti lapsiperheiden mieleen. Innokkaimmat spottaajat olivatkin tapahtumassa aamusta iltapäivään asti.

Missä ja milloin #stadinscaniaspottaajat -tapahtuma järjestetään?

Stadin Rekkaspottaus-tapahtuma järjestetään lauantaina 19.8.2023 klo: 10.00 – 16.00 Helsingin Scania-keskuksessa. Osoite on Muonamiehentie 1, 00390 Helsinki.

Tilaisuus on ilmainen ja kaikille avoin, sekä päihteetön. Paikan päällä on myynnissä pikkupurtavaa ja Scanian fanituotteita, joiden myynnistä saadut tuotot ohjataan Kummit Ry:n toimintaan.

Lisätiedot ja haastattelut:

Daniel Ljungqvist: daniel.ljungqvist@scania.com / 0500 423 411
Tomi Iso-Kuortti: tomi.iso-kuortti@scania.com / 050 352 7984

Seuraa tapahtuman tiedottamista Scanian somekanavien kautta #stadinscaniaspottaajat ja @scaniasuomi ja Scanian verkkosivuilla: