Ohita
Samsung tuo markkinoille PCIe 4.0 -tuetun 990 EVO Plus SSD -aseman yhdellä luokkansa parhaista suorituskykynopeuksista

Tiedote -

Tarjoaa parannetun suorituskyvyn ja energiatehokkuuden jopa 4 Tt:n kapasiteetilla.

Korkeaa suorituskykyä 1 050 000 IOPS:n ja 1 400 000 IOPS:n satunnaisluku- ja kirjoitusnopeuksilla.

Maailman johtavien muistiteknologiayritysten joukkoon kuuluva Samsung Electronics ilmoitti tänään lisäävänsä SSD-tuotteidensa valikoimaan 990 EVO Plus -mallin. PCIe 4.0 -tuen ja uusimman NAND-teknologian ansiosta 990 EVO Plus on ihanteellinen ratkaisu kuluttajille, jotka haluavat parantaa tietokoneidensa suorituskykyä ja energiatehokkuutta. Se on optimoitu pelaamiseen, liiketoimintaan ja luovaan työhön.

“Sosiaalisessa mediassa jakamiemme kuvien ja korkealaatuisen videon suoratoiston myötä jokapäiväinen elämämme vaatii yhä enemmän dataa," sanoo Jani Laaksonen, Samsungin muistituotteiden tuotepäällikkö Pohjoismaissa. "990 EVO Plus on suunniteltu sekä kannettavia että pöytäkoneita käyttäville, jotka etsivät nopeampaa tiedonkäsittelyä ja suurempaa tallennuskapasiteettia."

Entistä parempaa suorituskykyä ja energiatehokkuutta

990 EVO Plus perustuu Samsungin vuosikymmenten aikana kehitettyyn huipputehokkaaseen ja luotettavaan puolijohdeteknologiaan. Peräkkäislukunopeudet ovat jopa 7 250 megatavua sekunnissa (Mt/s) ja peräkkäiskirjoitusnopeudet jopa 6 300 Mt/s, mikä on jopa 50 prosentin parannus verrattuna edeltävään 990 EVO -asemaan. Parantuneen suorituskyvyn takana on Samsungin uusin 8. sukupolven V-NAND-teknologia ja 5 nanometrin (nm) ohjain, kun taas innovatiivinen nikkelipinnoitettu lämpösuoja minimoi ylikuumenemisen ja mahdollistaa 73 % suuremman energiatehokkuuden kuin edeltäjänsä.

4 Tt:n mallin satunnaislukunopeus on vaikuttava, 1 050 000 input/output-operaatiota sekunnissa (IOPS), ja satunnaiskirjoitusnopeus 1 400 000 IOPS. Tämä huomattava suorituskyky on lähes DRAM-muistilla varustettujen SSD-tuotteiden veroinen, vaikka DRAM-välimuistia ei käytetäkään. Se tekee mallista optimaalisen ratkaisun suurta suorituskykyä vaativiin peli- ja tekoälytehtäviin.

Laajennettu tallennuskapasiteetti

Jatkuvasti kasvava suurikapasiteettisten tallennuslaitteiden kysyntä johtuu suurikokoisten tiedostojen hallinnasta, korkealaatuisen videon editoinnista ja seuraavan sukupolven pelaamisesta. Vastatakseen nykypäivän kasvaviin tallennusvaatimuksiin 990 EVO Plus on saatavilla runsaalla 4 Tt:n kapasiteetilla, joka ylittää 990 EVO -mallin tallennusrajat. 990 EVO Plus on varustettu Samsungin älykkäällä uudistetulla TurboWrite 2.0 -tekniikalla, joka maksimoi suorituskyvyn tarjoamalla korkean tiedostonsiirtonopeuden sekä vähemmän viivettä.

Samsung Magician -ohjelmistotuki

Samsung Magician -ohjelmisto esittelee joukon optimointityökaluja, jotka parantavat toiminnallisuutta kaikissa Samsung SSD -tuotteissa, mukaan lukien 990 EVO Plus. Käyttäjät voivat tehostaa SSD-päivitysten tiedonsiirtoprosessia vaivattomasti ja turvallisesti. Lisäksi Samsung Magician suojaa arvokkaita tietoja, valvoo aseman kuntoa ja mahdollistaa räätälöidyn suorituskyvyn optimoinnin.

990 EVO Plus tulee kuluttajien saataville maailmanlaajuisesti seuraavin valmistajan suosittelemin vähittäismyyntihinnoin (MSRP):
  • 1 Tt – 142,99 €
  • 2 Tt – 239,99 €
  • 4 Tt – 446,99 €

Lisätietoja sekä takuutiedot löydät osoitteista samsung.com/SSD ja semiconductor.samsung.com/internal-ssd/. Käyttöopas 990 EVO Plus -mallin asentamiseen omalle koneelle löytyy osoitteesta https://semiconductor.samsung.com/consumer-storage/ssdupgrade/.

Lisätiedot: www.samsung.com
Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515
Mediakontakti: OSG Viestintä, samsungpr@osg.fi

Samsung SSD 990 EVO Plus – tekniset tiedot

Kategoria

Samsung SSD 990 EVO Plus

Väylä

PCIe® Gen 4.0 x4 / 5.0 x2 NVMe™ 2.0 [1]

Koko

M.2 (2280)

Tallennusmuisti

Samsung V-NAND 3-bit TLC

Ohjain

Samsung In-house -ohjain

Kapasiteetti [2]

1 Tt

2 Tt

4 Tt

Peräkkäisluku- / -kirjoitusnopeus 3,4

Jopa 7 150 Mt/s, jopa 6 300 Mt/s (1 Tt)
Jopa 7 250 Mt/s, 6 300 Mt/s (2 Tt & 4 Tt)

ㄴSatunnaisluku- / -kirjoitusnopeus (QD32) [3],[4]

Jopa 850K IOPS, 1350K IOPS

Jopa 1000K IOPS, 1350K IOPS

Jopa 1050K IOPS, 1400K IOPS

Hallintaohjelmisto

Samsung Magician Software

Tiedonsalaus

AES 256-bit Full Disk Encryption, TCG/Opal V2.0,

Encrypted Drive (IEEE1667)

TBW (Total Bytes Written)

600 Tt

1 200 Tt

2 400 Tt

Takuu [5]

Viiden vuoden rajoitettu takuu [6]

[1] NVM Express® -mallimerkki on NVM Express, Inc:n rekisteröity tavaramerkki.
[2] 1 Gt = 1 000 000 000 tavua IDEMA:n mukaan. Tietty osa kapasiteetista voidaan käyttää järjestelmätiedostoon ja ylläpitoon, joten todellinen kapasiteetti voi poiketa tuotteen etiketissä ilmoitetusta.
[3],[4] Peräkkäiset ja satunnaiset suorituskykymittaukset perustuvat IOmeter1.1.0:aan. Suorituskyky voi vaihdella SSD-levyn laiteohjelmistoversion, järjestelmälaitteiston ja kokoonpanon mukaan. Testijärjestelmän kokoonpano: AMD Ryzen9 7950x 16-Core Processor CPU@4.5GHz, DDR5 4800MHz 16GBx2), OS-Windows 11 Pro 64bit, Chipset - ASRock X670E Taichi
[5] Samsung Electronics ei ole vastuussa mistään menetyksistä, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, Samsung Electronics -tuotteeseen sisältyvien tietojen tai muiden tietojen menetyksestä tai voiton tai tulon menetyksestä, joka käyttäjälle voi aiheutua. Lisätietoja takuusta on osoitteessa samsung.com/SSD tai semiconductor.samsung.com/internal-ssd/
[6] Viisi vuotta tai total bytes written (TBW), riippuen kumpi täyttyy ensin. Lisätietoja takuusta löytyy myyntipakkauksessa olevasta takuuasiakirjasta.

Kategoriat

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi