eKutsu: Mikä ihmeen kalaomega tai kasviomega – onko yhdentekevää mistä lähteestä omega-3-rasvahapponsa saa? - eLehdistötilaisuus Deski.fi:ssä 30.1.2013 klo 9-10.30

Elimistölle tärkeitä omega-3-rasvahappoja saa sekä eläinkunnan että kasvikunnan tuotteista. Ne eivät kuitenkaan ole täysin verrattavissa toisiinsa. Jotta rasvahapoilla todella olisi vaikutusta sydämen ja verisuonten hyvinvointiin ja erityisesti aivoihin, tarvitsee rasvahappojen lähteen olla laadukas. Euroopan elintarviketurvallisuusviranomainen EFSA onkin antanut terveysväitehyväksyntänsä nimenomaan EPA:lle ja DHA:lle, jotka ovat kalaomegoiden vaikuttavia aineita.

Lehdistötilaisuudessa esitellään kasvi- ja kalaomegojen erojen lisäksi uusimmat ja merkittävimmät omega-3-tutkimukset liittyen sydän- ja verisuonisairauksiin sekä omega-3-rasvahappojen yleisimmät terveysvaikutukset. Uusimpia tutkimuksia esittelee yksi omega-3-rasvahappojen johtavista tutkijoista maailmassa Christian Drevon Oslon yliopistosta.

Aika ja paikka: keskiviikko 30.1.2013 Biomedicumin Faculty Club, Haartmaninkatu 8, klo 9-10.30

Tilaisuudessa puhuvat lääketieteen tohtori, ravitsemustieteen professori Christian A. Drevon Oslon yliopiston lääketieteen laitokselta, funktionalisen lääketieteen kouluttaja Paula Heinonen sekä erikoislääkäri Eeva Kari.

Tilaisuutta voi seurata myös verkossa. Ilmoittaudu tilaisuuteen osoitteessa http://elehdistotilaisuus.deski.fi/event/?id=70. Verkkotilaisuudessa toimittajilla on mahdollisuus esittää kysymyksiä chatin kautta

Mittauta omat vitamiiniarvosi

Axellus tarjoaa jo nyt omega-3-rasvahappojen ja D-vitamiinin arvon mittauksen Kruunuhaan lääkärikeskuksen antioksidanttiklinikalla. Hyödynnä tilaisuus ja tarkistuta omat arvosi! Tarkemmat ohjeet löydät oheisesta liitteestä.

Lisätietoja aiheesta ja ilmoittautuminen paikan päälle tilaisuuteen:

Susanna Nikko
susanna.nikko@axellus.fi