Nestlé sitoutuu lisäämään kierrätetyn muovin määrää pakkauksissaan Euroopassa

Nestlé sitoutuu lisäämään kierrätetyn muovin määrää pakkauksissaan Euroopassa

Nestlé sitoutuu lisäämään huomattavasti kierrätettyjen muovien määrää pakkauksissaan Euroopan unionin alueella.

Vuoteen 2025 mennessä esimerkiksi pullot, laminaattien PET-kerrokset, lasipurkkien ja tölkkien korkit ja lihavalmisteiden pakkaukset sisältävät vähintään 25-50 prosenttia kierrätettyä materiaalia pakkaustyypistä riippuen.

Tämä sitoumus liittyy Nestlén maailmanlaajuiseen, pakkauksia koskevaan tavoitteeseen. Nestlé pyrkii saamaan kaikki pakkaukset kierrätettäviksi tai uudelleenkäytettäviksi vuoteen 2025 mennessä.

”Nestlé tukee Euroopan unionin muovistrategiaa. Jaamme yhteisen näkemyksen siitä, ettei yhdenkään muovipakkauksen tule päätyä ympäristöön. Kierrätettävät pakkaukset, hyvä kierrätysjärjestelmä ja kierrätetyn materiaalin laajempi käyttö ovat avainasemassa, sanoi Nestlén Euroopan, Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan johtaja Marco Settembri.

Marco Settembri luovutti Nestlén sitoumuksen tänään Euroopan komissiolle.

Lisätietoa Nestlén kansainvälisiltä sivuilta: https://www.nestle.com/media/news/nestle-increases-recycled-plastics-europe

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 191 maassa ja meillä on 328 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen.Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafe, Nespresso, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.