Ohita
Goodyear Dunlop avaa huipputason kuorma-auton renkaiden uudelleenpinnoitustehtaan Wittlichissä Saksassa

Tiedote -

• Uudelleenpinnoitustehdas on tärkeä osa kasvustrategiaa

• 3,7 miljoonan euron investointi

• 60 uutta työpaikkaa Wittlichiin

Hanau / Wittlich, 31. maaliskuuta 2011 – Johtava renkaiden valmistaja Goodyear Dunlop toteuttaa strategisen investoinnin tuotantolaitoksessaan Wittlichissä Saksassa ensiluokkaisten, uudelleenpinnoitettujen kuorma-auton renkaiden tuotantoa varten. Yhtiö on investoinut 3,7 miljoonaa euroa lämminpinnoituslaitoksen rakentamiseen kyseiseen toimipaikkaan ja on luonut sinne 60 uutta työpaikkaa. Investointi uuteen laitteistoon ja kuorma-auton renkaiden uudelleenpinnoituskapasiteetin lisäykseen on osa yhtiön kasvustrategiaa.

Viime vuosina Goodyear Dunlop on laajentanut tasaisesti lämminpinnoitustuotevalikoimaansa. Next Tread-, Goodyear TreadMax- ja Dunlop MultiTread -tuotteiden myötä konsernilta on nyt saatava hyvin kattava valikoima hyötyajoneuvojen uudelleenpinnoitettuja renkaita. Näitä tuotteita valmistettiin aiemmin vain Riomissa (Ranskassa) ja Wolverhamptonissa (Isossa britanniassa). Goodyear Dunlopin Wittlichin laitosta, jossa valmistetaan jo kuorma-autojen renkaita, on laajennettu uudelleenpinnoitettujen kuorma-auton renkaiden valmistusta varten. Kehityksen kärkeä olevaan uudelleenpinnoituslaitteistoon on investoitu yhteensä 3,7 miljoonaa euroa, ja investoinnin myötä Wittlichin alueelle on luotu 60 uutta työpaikkaa. Laajennuksen toinen osa toteutetaan vuoden 2011 puolivälissä, jolloin laitokseen investoidaan vielä 1,2 miljoonaa euroa, minkä jälkeen laitoksen kokonaiskapasiteetti on 150 000 rengasta vuodessa.

"Me katsomme laadukkaiden, uudelleenpinnoitettujen renkaiden olevan tärkeä osa kalustomme renkaidenhallintaohjelmaa. Nykyään asiakkaat ja etenkin kuljetusalan yritykset vaativan yhä täydellisempiä tuotteita: ei vain uusia renkaita, vaan muitakin tuotteita ja palveluita, jotka minimoivat ajoneuvokohtaiset kilometrikustannukset, ja uudelleenpinnoitetuilla renkailla on merkittävä rooli tässä yhteydessä. Uusimpien tuotteidemme – Goodyearin TreadMax- ja Dunlopin MultiTread-renkaiden – avulla voimme alentaa käyttökustannuksia renkaiden pitkän elinkaaren ja kestävyyden ansiosta. Lisäksi näiden uudelleenpinnoitettujen renkaiden ominaisuudet ovat samanlaiset kuin uusissa renkaissa. Tämä tarkoittaa parempaa polttoaineen säästöä ja erinomaista suorituskykyä muilla osa-alueilla,” sanoi Goodyear Dunlopin EMEA-alueen uudelleenpinnoitustoimintojen johtaja Hubert Moquet. "Tämä suuri investointi ja kolmannen lämminpinnoituslaitoksemme perustaminen Wittlichiin on paras todiste siitä, kuinka tärkeä tämä asia on meille. Laadukkaat uudelleenpinnoitetut renkaat ovat olennainen osa yhtiömme hyötyajoneuvojen renkaiden kasvustrategiaa."

Uudelleenpinnoituskapasiteetin laajentamisen lisäksi Wittlichissä Goodyear Dunlop on viime vuosina laajentanut jatkuvasti uudelleenpinnoitettujen tuotteiden ohjelmaansa. Goodyearin TreadMax-renkaat ja viimeisimpänä uutuutena Dunlopin MultiTread-renkaat on esitelty “uutta vastaavina”, laadukkaina uudelleenpinnoitettujen renkaiden valikoimina vakiintuneiden Next Tread -lämminpinnoitustuotesarjojen lisäksi. TreadMax-renkaissa käytetään vain Goodyearin Max-teknologiaan perustuvien tuotteiden runkoja, kuten Regional RHD II- ja RHS II -renkaita sekä Marathon LHD II- ja LHS II -renkaita. TreadMax-tuotteissa käytettävät kulutuspintakuviot ja materiaalit ovat samat, joita käytetään uusissa renkaissa, joita ne jäljittelevät. Näin ollen myös niiden ominaisuudet ja edut ovat samat. Jokaiselle uudelleenpinnoitetulle renkaalle tehdään kattava laadunvalvontatutkimus ennen asiakkaalle toimittamista. Goodyearin TreadMax-renkaiden suorituskykyominaisuudet ja luotettavuus ovat samaa erinomaista tasoa kuin uusissa Max-teknologiaan perustuvissa renkaissa.

Goodyear Dunlopin laadukkaiden uudelleenpinnoitettujen renkaiden tuoteperheen uusin jäsen on MultiTread. MultiTread-ohjelmassa käytetään vain Dunlopin uusimman sukupolven renkaiden runkoja. Näitä ovat SP 344, SP 444 sekä kaupunkiajoneuvoihin tarkoitetut uudet SP 372 ja SP 472. Perävaunujen ja sekakäyttöön tarkoitetut renkaat lisätään ohjelmaan myöhemmin. Uudelleenpinnoitettujen renkaiden edut ovat samat kuin kaikkien nykyisten Dunlop-renkaiden edut: erinomainen ajokestävyys, erittäin hyvä pito, erinomainen pito märällä kelillä sekä tarkka käsiteltävyys ja vaikuttava ajomukavuus.

Goodyear Dunlopin uudelleenpinnoitetuissa renkaissa käytettävät rungot tutkitaan huolellisesti, jotta niiden sopivuus toista käyttökertaa varten voidaan varmistaa. Kun rungot on tarkistettu ja käsitelty, niihin kiinnitetään uudet kulutuspinnat ja sivupinnat. TreadMax- ja MultiTread-tuotteissa käytetään samoja materiaaleja kuin alkuperäisissä renkaissa. Tämän jälkeen renkaat pannaan kuumennettuihin puristimiin, joissa niihin painetaan sama kulutuspintakuvio kuin uusissa renkaissa on, joita uudelleenpinnoitetut renkaat jäljittelevät. Vulkanoinnin ja jäähdytyksen jälkeen kaikille renkaille tehdään samat tiukat laadunvalvonnan tarkastukset kuin uusille renkaille.

”Valmistuslaitos suunniteltiin laatua, tuottavuutta ja ergonomiaa ajatellen”, sanoi Goodyear Dunlop Europen hyötyajoneuvojen renkaiden valmistuksen johtaja Francois Dele. "Suunnittelimme työntekijöidemme tuella työasemat mahdollisimman käyttäjäystävällisiksi. Insinöörimme valitsivat uusimman teknologian mukaisen huippulaitteiston. Innovaatiokeskuksissamme suunniteltiin prosessi, joka tuottaa asiakkaillemme uutta vastaavia tuotteita. Laitos on loistava esimerkki ryhmätyöstä!"

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.