Garmin on kymmenennen kerran NMEA Manufacturer of the year

Garmin on kymmenennen kerran NMEA Manufacturer of the year

Garmin ylpeänä ilmoittaa vastaanottaneensa kymmenennen peräkkäisen kerran Vuoden valmistaja-tittelin suurten valmistajien kategoriassa. Palkinto jaettiin National Marine Electronics Association (NMEA®) -yhdistyksen vuosikokouksessa ja palkintogaalassa 19. syyskuuta Providencessa, Rhode Islandin osavaltiossa. Haluttu Vuoden valmistaja -titteli myön­netään yleisesti tunnetuimmalle vene-elektroniikkayritykselle erinomaisesta toiminnasta tuotepalveluissa ja -tuessa.

Garmin sai myös kuusi Product of Excellence -palkintoa seuraavissa kategorioissa: Monitoiminäytöt (MFD), Autopilotit, Multimediaviihde, Alusten automaattinen tunnistusjärjestelmä AIS, Satelliittiviestintäantenni ja Venesovellukset. Näistä palkinnoista äänestävät vene-elektroniikan asentamiseen erikoistuneet NMEA-jälleenmyyjät, hyväksytyt NMEA-teknikot sekä muut vene-elektroniikkavalmistajat.

“On suuri kunnia vastaanottaa NMEA:n Vuoden valmistaja -palkinto kymmenennen peräkkäisen kerran. Kukaan muu valmistaja ei ole pystynyt samaan. Palkinnot todistavat koko Garmin-teamin kyvystä tarjota asiakkaille ja jälleenmyyjille huipputasoisia tuotteita sekä harvinaislaatuista palvelua ja tukea. Olemme ylpeitä siitä, että kuulumme NMEA-organisaatioon, ja odotamme innolla saavamme jatkaa kehitystyötämme venealalla tulevien vuosikymmenten aikana.” – Garmin-yhtiön maailman­laa­juisen kulut­ta­ja­myynnin vara­toimi­­tusjohtaja Dan Bartel

Tänä vuonna Garmin sai seuraavat NMEA Product of Excellence -palkinnot:

Monitoiminäytöt (MFD) – GPSMAP® 9227

27-tuumainen GPSMAP 9227 on markkinoiden suurin integroitu, 4K-resoluutioinen, kosketusnäytöllä varustettu karttaplotteri. Laite on suunniteltu kaikille niille, joille kelpaa vain paras. Korkealaatuisesti muotoillun, erittäin suorituskykyisen laitteen prosessori on seitsemän kertaa aiempien sukupolvien prosessoria tehokkaampi. Uuden Garmin BlueNet gigabitverkon ansiosta veneessä pääsee nauttimaan kattavista yhteyksistä suuremmalla verkkonopeudella kuin koskaan aiemmin. Garmin palkittiin MFD-kategoriassa kymmenennen peräkkäisen kerran.

(EMEA-alueella malliversio: GPSMAP 9027)

Autopilotit – Reactor40 Hydraulic Autopilot with SmartPump v2

Reactor oli ensimmäinen huvivenekäyttöön suunniteltu Garmin-autopilotti, jossa hyödynne­tään AHRS-teknologiaa. Laitteessa on erinomainen käyttömukavuus, monia asennustapoja ja paljon muita hyödyllisiä ominaisuuksia. Uudella reunattomalla, lasipintaisella kosketusnäytöllä varustettu GHC 50 -automaattiohjauksen ohjausyksikkö on tyylikäs ja helpottaa navigointia. Garmin on sijoittunut ensimmäiseksi Autopilotit-kategoriassa jo 12 peräkkäisen vuoden ajan.

Multimediaviihde – Fusion® Apollo RA770 Marine Stereo

Maailman ensimmäinen kosketusnäytöllä varustettu vene­stereo­järjestelmä, jossa on Apple AirPlay®, integroitu Wi-Fi-yhteys ja äänentoiston verkkojako­mahdollisuus. Garmin palkittiin tässä kategoriassa nyt yhdeksännen kerran.

AIS – Cortex® M1 Hub

Edistyksellistä törmäyksenestotekniikkaa ja ennakoivia hälytyksiä yhdistävässä Cortex M1-hubissa on nopea smartAIS®-transponderi ja alusten etävalvontatoiminto. Cortex varoittaa veneilijöitä törmäysvaarasta näyttäen tärkeimmät tilannetta koskevat tiedot, mikä tekee yhteydenpidosta helpompaa ja tehokkaampaa. Garmin voitti AIS-kategorian nyt kolmannen kerran peräkkäin.

Satelliittiviestintäantenni – inReach®Mini 2 Marine Bundle

Kevyessä, pienikokoisessa GPS-satelliittiviestintälaitteessa on kaksisuuntainen viestintätoiminto ja seurantaominaisuudet, jotka parantavat entisestään turvallisuutta vesillä1. Hätätapauksessa laitteesta voi aktivoida SOS-viestin kansainväliseen Garmin Response -hätäkeskukseen, jonka vuorokauden ympäri päivystävä henkilökunta koordinoi avunsaantia. Venetelineessä laite on kätevästi käden ulottuvilla.

Venesovellukset – ActiveCaptain®

Veneilijöille suunniteltu maksuton ActiveCaptain -mobiilisovellus on all-in-one-sovellus, jota käytetään Garmin-vene-elektroniikkalaitteiden kanssa ja joka tarjoaa saumattoman järjestelmän sisällön hallintaan. Sen kautta voi käyttää karttoja, hankkia automaattisesti uusimmat ohjelmistopäivitykset, suunnitella matkoja myös veneen ulkopuolella, hyödyntää yhteysominaisuuksia ja paljon muuta.

1 Aktiivinen satelliittiviestintäsopimus tarvitaan. Satelliittiviestintälaitteiden käyttö on rajoitettua tai kiellettyä joillain alueilla. Laitteen käyttäjän vastuulla on tuntea kullakin alueella voimassa oleva lainsäädäntö ja noudattaa sitä.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.700 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/