Dustinin Voxicon-näytöille TCO-sertifiointi

Dustinin Voxicon-näytöille TCO-sertifiointi

Vastatakseen kestävämpien IT-tuotteiden suureen kysyntään Dustin alkaa nyt myydä omia TCO Certified -toimistonäyttöjä. Neljällä Dustinin oman Voxicon-tuotemerkin näytöllä on nyt kestävyyssertifiointi, joka on voimassa 1. heinäkuuta alkaen.

TCO Certified on maailman johtava IT-tuotteiden kestävän kehityksen sertifiointi. Se auttaa ostajia varmistamaan kestävän kehityksen mukaisuuden.

- TCO-sertifioitujen tuotteiden kysyntä on erittäin suurta, joten olemme erittäin iloisia voidessamme nyt tarjota asiakkaillemme TCO Certified -näyttöjä, sanoo Esa Laaksonen, Dustinin Large Corporate and Public -vastaava Suomessa.

Näytöt ovat ensimmäisiä Dustinin omilta tuotemerkeiltä, joille myönnetään TCO-sertifiointi. Aluksi sertifiointi koskee neljää Voxiconin yleisintä toimistonäyttöä, mutta tulevaisuudessa valikoiman on tarkoitus laajentua useammalla TCO-sertifioidulla tuotteella.

- Dustin panostaa paljon kiertotalouteen ja IT-tuotteiden kestävyyteen. Työskentelemme jatkuvasti pienentääksemme ilmastojalanjälkeämme koko arvoketjussa. Tavoitteenamme on ilmastoneutraali arvoketju vuoteen 2030 mennessä, ja tärkeä osa sitä on auttaa asiakkaitamme tekemään parempia valintoja, Esa Laaksonen sanoo.

TCO Certified
TCO Certified on IT-tuotteiden kansainvälinen kestävyyssertifiointi. Se kattaa sekä sosiaaliset että ympäristönäkökohdat ja auttaa hankintaorganisaatioita ja IT-alaa vastaamaan tärkeimpiin elektroniikkaa koskeviin kestävyyshaasteisiin muun muassa ilmaston, kiertotalouden, vaarallisten aineiden ja tavarantoimittajien vastuun alueella. Kaikki kriteerit ovat pakollisia, ja akkreditoidut asiantuntijat varmistavat niiden noudattamisen riippumattomasti.

Aiheet

Dustin on johtava verkkopohjainen IT-kumppani Pohjoismaissa ja Benelux-maissa. Varmistamme, että asiakkaamme ovat eturintamassa tarjoamalla heidän tarpeisiinsa sopivan IT-ratkaisun.

Valikoimassamme on noin 280 000 tuotetta ja niihin liittyviä palveluja yrityksille, julkiselle sektorille ja yksityishenkilöille. Tilikauden 2022/23 liikevaihto oli noin 23,6 miljardia kruunua, ja hieman yli 90 prosenttia liikevaihdosta tuli myynnistä yritysasiakkaille.

Dustin Groupilla on yli 2200 työntekijää ja se on listattu Tukholman Nasdaq-pörssissä vuodesta 2015. Sen pääkonttori on Nacka Strandissa aivan Tukholman keskustan lähettyvillä.

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Communication +46702586294

Dustin on johtava verkkokauppaan keskittyvä IT-kumppani, jolla on toimintaa Pohjoismaissa ja Benelux-maissa.

AUGUSTENDALSVÄGEN 7