Med det nyeste tilskuddet til DuoLine-serien, DuoHM, lanserer fischer en gipsplugg som øker sikkerheten betydelig, samtidig som den muliggjør svært effektiv og fleksibel innfesting i hulrom. Foto: fischer

fischer hever sikkerhetsnivået for hulromsinnfesting i gipsplater

Når det gjelder montering av tunge veggfester, er fleksibilitet og pluggens sikkerhet avgjørende. Derfor har fischer utviklet en gipsplugg for høye verdier, som utvider DuoLine-serien. Med denne lanseringen kan TV-apparater, hyller, skap og alt mellom disse festes med ekstra sikkerhet, noe som ifølge fischer lenge har vært en mangel på markedet.

- Vi har lenge hatt behov for den fleksible gipspluggen for høye verdier, og derfor lanserer vi nå DuoHM. I likhet med våre andre DuoLine-produkter er den utviklet med tanke på fleksibilitet, sikkerhet og brukervennlighet, og DuoHM er så å si en kulminasjon av de designmessige erfaringene vi har fått fra tidligere utviklinger - noe som gjør den til et fleksibelt valg for mange håndverkere , sier Lars Holbæk, produktsjef hos fischer. Han utdyper:

- Det som skiller DuoHM fra konvensjonelle plugger, er at det er en merkbar forskjell i fastheten til den monterte delen. Det kan ofte være vanskelig for sluttbrukeren å vite om gjenstandene faktisk er forsvarlig festet. Men den følelsen får du ikke her i det hele tatt. Du kan tydelig kjenne når den er på plass og fungerer som den skal - Dette gir deg stor trygghet.

Enkelhet og fleksibilitet er sentrale begreper

Et spesielt praktisk aspekt ved DuoHM er lengden, som dekker konvensjonelle platematerialer med en tykkelse på mellom 9,5 og 30 millimeter. Dette gjør DuoHM til en allsidig løsning for mange ulike bruksområder med bare én pluggstørrelse. Løsningen halverer også installasjonstiden sammenlignet med konvensjonelle plugger, ettersom det ikke er behov for spesialverktøy for å feste pluggen.

- Når vi utvikler nye produkter, har vi alltid som mål å optimalisere arbeidsflyten for sluttbrukerne, og derfor har vi i tillegg til økt sikkerhet også fokusert på fleksibilitet og brukervennlighet i utviklingen av DuoHM. Denne fleksibiliteten kommer håndverkerne til gode i form av spart arbeidstid og redusert arbeidsflyt, og fordi den er rask og enkel å montere, har den også en ergonomisk effekt. Hvis du skal feste et tungt baderomsmøbel, er det avgjørende hvor lenge du holder møbelet fram til du har festet det, sier Lars Holbæk.

Unik tokomponentløsning

DuoLine-serien til fischer, som med DuoHM nå omfatter seks ulike produkter, har alle fischers to-komponent nylonmodell til felles. Nytt for DuoHM er en stålhylse som foldes ut bak veggen eller taket og fester beina på baksiden, mens den nylonbaserte hoveddelen festes til materialet. Innsiden er belagt med to typer nylon som danner en membran og beskytter mellom stålet og baksiden, samtidig som sidene av pluggen festes til platen.

- Konstruksjonen fordeler vekten jevnt over kontaktpunktene på pluggen og gir en ekstremt høy belastningskapasitet. Så det er ingen tvil om at to-komponentløsningen er fremtiden. Det faktum at DuoLine-linjen har blitt en stor suksess på markedet, bekrefter at vi trygt kan fortsette å utvikle teknologien og finne nye løsninger, sier Lars Holbæk.

fischer DuoHM vil være tilgjengelig fra 1. september 2024.

fischer er en ledende produsent av terrasseskruer, og dedikert til å levere innovative løsninger til terrassebygging. Med fokus på kvalitet og bærekraft streber fischer etter å oppfylle behovene til profesjonelle håndverkere. Besøk fischers hjemmeside på www.fischernorge.no/nn-no

Benjamin Linulf

Marketing Officer, fischer +45 29 26 05 10