Yelle

Yelles boblende electropop hiver dig ud på dansegulvet

Yelles boblende electropop hiver dig ud på dansegulvet
Få et massivt skud fransk popenergi, når Yelle indtager Lille VEGA med nye hypnotiserende singler. Sæt kryds i kalenderen onsdag den 9. december!

Efter en seks år lang pause er den franske dancepop-duo, Yelle, endelig klar med nyt materiale. I september lander deres fjerde album L’Ere du Verseau (The Age of Aquarius), der fejrer evolutionen på sofistikeret vis.

De ti sange udspiller sig blandt afdæmpede regnbuer og dykker ned i romantiske melodier samt eksperimenterende teknikker, mens de udforsker temaer som sensualitet og udvikling. Universet bobler som altid af über-dansabel livsglæde, men er også inspireret af Yelles 15-årige karriere.

Førstesinglen fra albummet er ”Je T’aime Encore”. Ved første lyt en bittersød kærlighedssang, men begravet i dens rim finder lytteren eksempler på Yelles komplicerede forhold til deres hjemland, fortæller Julie Budet:

”We’re French, and sometimes we’re more understood by American people, Swedish people or Spanish people. They feel what we say and the energy that’s in our music, while France is a lot about overthinking, analyzing and trying to put you into a box… That’s what the song is about. ‘We love you, but sometimes we don’t get you.’ Proper love song!”

Singlen ”Karaté” blev efterfølgende udsendt som et friskt cirkelspark af finurligt lys. Sangen springer direkte ud i et vers, der angriber internet-trolls akkompagneret af en næsten barnlig og rapmundet energi.

I midten af 00’erne mødte sangerinden Julie Budet producer Jean-Francois Perrier, aka GrandMarnier. Sammen med produceren Tepr udgav de debutalbummet Pop Up. Safari Club Disco (2011) og Complètement fou (2014) fulgte debuten.

Yelle (FR)
Onsdag den 9. december kl. 21:00
Lille VEGA, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
220 kr. + gebyr
Billetsalget er startet via VEGAs hjemmeside og Ticketmaster.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Yelle.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.