Oplev HUGORM eksplodere foran et sprængfyldt VEGA hjemme i stuen!

Oplev HUGORM eksplodere foran et sprængfyldt

Oplev HUGORM eksplodere foran et sprængfyldt VEGA hjemme i stuen!

HUGORM indtog Store VEGA på to fuldstændig udsolgte og magiske aftener lige inden årsskiftet. Nu udkommer koncerten fra 28. december 2022 på vinyl i et limiteret oplag.

De som var med til koncerterne med HUGORM på to af årets sidste aftener i 2022 oplevede et band, hvis energi nåede ud i alle kroge af koncertrummet og et publikum, der sang, råbte, lo, hoppede, dansede og krammede sig igennem koncerten. Alt det, man ikke måtte bare et år tidligere, men som nu igen var muligt.

VEGA rec optog koncerterne og udsender nu ”HUGORM - Live At VEGA” som det andet album i række af limiterede live-LP’er optaget i VEGA.

Morten Gorm fra HUGORM siger om udgivelsen:
”Vi vidste på forhånd, at vores koncerter i VEGA ville blive særlige. Vi var spillede godt varme ved årets afslutning, og det er bare noget helt særligt at spille i Store VEGAs rum, hvor man får så meget igen fra både omgivelserne og fra publikum. Men at energien ville blive så vild, som den blev, kunne vi ikke forudsige. Derfor er vi rigtig glade for, at koncerterne blev foreviget, og at man nu kan få en bid af HUGORMs møde med VEGA med sig hjem i stuen.”

Optagelsen af HUGORMs koncert fanger både et band i ubeskrivelig topform og et publikum, der går med bandet hele vejen. Med titler som ”HIMMELJUICE” og ”fUGLENE” fra sidste års album TRO, HUG OG KÆRLIGHED og ”KIGGER VÆK” fra debutalbummet er der fyret op under alt det, som er HUGORMs særkende: Insisterende beats, hooks, inddragelse af publikum og overraskelser. Eller mere end det: Det er performance langt ud over kanten og en vild energi, det er lykkedes at fange i rillerne på denne live-LP.

OM VEGA REC
VEGA rec blev etableret i 2021 med det formål at udvide VEGAs scener og formidle musikken endnu bredere end til dem, der har billet til en given koncert.

”Nu er livemusikken tilbage for fuldt smæk, og det er på alle måder skønt. Den eneste mislyd er, når en af de rigtig gode koncerter er forbi, og man aldrig skal opleve den igen. Nogle gange ville det være skønt at kunne forlænge koncertoplevelsen. Eller at musikelskere, der ikke lige havde billet og er gået glip af en helt særlig live-oplevelse, kan komme lidt med alligevel. Det råder VEGA nu bod på ved at gøre det muligt at opleve eller genopleve en koncert, vi har optaget og udvalgt på grund af dens kvalitet og enestående stemning”, siger Søren Gaden, kommunikationschef i VEGA.

I 2021 blev VEGA rec lanceret med den store 3LP box ”L.A.R.S.T.H.U.G. VEGA Koncert”, der dokumenterede Lars H.U.G.s sidste koncert. Siden er i starten af 2022 udkommet ”Mikael Simpson - Live At VEGA” - den første i en serie af live-LP’er optaget i VEGA.

”HUGORM – Live At VEGA” udkommer 26. maj 2023
Pladen trykkes som 180 gram sort vinyl i 750 eksemplarer
Den kan forudbestilles via vegashop.dk og købes i få udvalgte fysiske pladebutikker

Trackliste:
OMVENDER
KIGGER VÆK
DE VOKSNE SPRÆKKER IHJEL II
HIMMELJUICE FORBRYDER
FLYT DIG LIGE
fUGLENE
REJSDIGOP SÆTDIGNED VI SES

HUGORM er:
Árni Bergmann Jóhansson: Trommer og percussion Morten Gorm: Guitar, bas og synthesizer
Simon Kvamm: Vokal og keyboard

VEGA rec April 2023

Yderligere info:
Søren Gaden Kommunikationschef, VEGA
sg@vega.dk

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.