Nicklas Sonne - Foto: Mikkel Laumann

Nicklas Sonne tynger VEGA i tung guitar

Nicklas Sonne tynger VEGA i tung guitar
Defecto-frontmanden lader sit solomateriale flænse natten den 22. december i Lille VEGA.

Nicklas Sonne er ikke en uprøvet stemme på den danske metalscene. Du har måske hørt ham i front for bandet Defecto, som opvarmning for mastodonterne i Metallica i Royal Arena, Rammstein i Horsens Fængsel eller på nogle af Europas største metalfestivaler.

Sidste år tog han springet ud i en solokarriere med albummet Resonance, og tidligere i år fik han en anden drøm opfyldt, da han deltog i Danske Melodi Grandprix. Sangen “Freedom” var Sonnes bud på en Grandprix-basker, som for første gang, i dansk regi, mixer tung guitar med Melodi Grand Prixets grandiositet og voluminøse omkvæd.

Alt på singlen har Nicklas Sonne selv skabt fra bunden lige fra komposition, tekst, produktion, indspilning og sang. “Freedom” skilte sig mærkbart ud fra feltet af sange med sit metalliske udtryk og fræsende guitarsolo.

Support: Sylvatica + Big Sun
Hvis du er til melodisk og symfonisk dødsmetal, som lige strejfer folk-musikken, kan du glæde dig til Sylvatica. Deres nye album, Cadaver Synod, er en et bombeangreb af symfonisk melodød.

Varm nakken godt op for de sender blast-beast afsted i catchy synergi med episk guitarlir. De hævder selv at kunne få den mest elitære metalfan til at føle sig som en vindblæst ridder på en sneklædt bjergtinde!

Big Sun rammer dig som en heavyrock-orkan, der hylder skaberværket. Knivskarp præcision og tyngde udgør den store sols enorme musikalske kraftcenter. Trioens melodiske udtryk har højt til himlen samtidigt med, at der spejdes ned i afgrunden og dyriske drifter får frit løb. De massive riffs og melodiske omkvæd søger konsekvent at forløse sangens budskab.

Nicklas Sonne (DK)
Fredag 22. december kl. 21.00
Billetpris: 195 kr. + gebyr.
Billetsalget starter i dag via vega.dk og Billetlugen.
Læs mere om og køb billet til koncerten med Nicklas Sonne.

VEGA er et regionalt spillested med mere end 350 koncertarrangementer årligt på de tre scener: Store VEGA, Lille VEGA og Ideal Bar Live og +800 bands. VEGA blev etableret i 1996 som en erhvervsdrivende fond: Koncertvirksomhedens Fond. VEGA har ingen aktionærer og et evt. overskud investeres i at skabe flere koncerter og bedre vilkår for livemusikken.