Lambchop-guitaristen William Tyler solo i VEGA
Guitaristen fra Lambchop og Stephen Malkmus’ liveband, William Tyler, fortæller mandag den 24. februar instrumentale guitarhistorier i Ideal Bar. Det amerikanske musikmagasin Pitchfork har kaldt hans andet soloalbum, Impossible Truth, for et af 2013s mest oversete.

Gode guitarfingre
Både Lambchop og Stephen Malkmus’ liveband har nydt godt af William Tylers eminente guitarfingre. Fingre der har fået det internationale anmelderkor til at sukke  begejstret over den høje tekniske snilde og store musikalske opfindsomhed. Men Tyler kan også begejstre solo, og sidste år udsendte han opfølgeren til sin roste solo-debut, Behold the Spirit.

Ulykker og ekstaser
Impossible Truth
blev af det amerikanske musikmagasin Pitchfork tildelt karakteren 8 ud af 10 mulige og var at finde på deres ”Honorable Mention”-, liste samt listen over de mest oversete albums fra 2013.

De otte sange kræver noget af lytteren, men belønningen venter, for William Tyler forstår om nogen at skabe ordløse historier med sin guitar. Hver sang udfolder selvstændige universer af ulykker, ekstaser og valg. Lagvis bliver atmosfæriske brudstykker tilføjet kompositionerne, så sangen hele tiden forandres. Og det er de små ændringer, der holder opmærksomheden fuldstændig fangen. Nyd bl.a. ”Cadillac Desert” og”A Portrait of Sarah”.

Lambchop-gæst
William Tyler skrev det nye album, mens han var på turné, hvor han fandt stor inspiration i bøgernes verden. Det har resulteret i et album, der er lige dele apokalyptiske forventninger og bittersød nostalgi. Ifølge Tyler selv er det hans udgave af et 70’er-inspireret singer/songwriter album, blot uden ord. Impossible Truth blev indspillet i hjembyen Nashville med gæsteoptrædener fra Chris Scruggs, Luke Schneider og bandkollegaen fra Lambchop Scott Martin.

Fakta om koncerten
William Tyler (US)
Mandag d. 24. februar kl. 21
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1764 Kbh. V
Billetpris: 90 kr. + gebyr
Billetsalget starter den i dag via VEGA.dk og Billetnet.
Læs mere og køb billet til koncerten med William Tyler