Ideal Bar Live starter efteråret med omfangsrigt og varieret koncertprogram

I september måned åbner VEGAs Ideal Bar Live-scene op for et stort udvalg af koncerter med både nye og erfarne musiktalenter. Programmet forlænger sommeren med solskinsfyldt indiepop fra bl.a. Rainbow Arabia og Cayucas, en række releasefester fra blandt andre NANOME og S. Westmark samt koncert med Unkwons interessante soloprojekt.

Efter en sommerpause åbner VEGAs Ideal Bar op på ny og kan byde på ikke mindre end 11 koncerter med både mere og mindre kendte kunstnere. Du kan i løbet af september måned høre koncerter med Kill J (DK), NANOME/Soffie Viemose (DK), S. Westmark (DK), Rainbow Arabia (US), Cayucas (US), French Films (SUO), Halasan Bazar (DK/UK), Unkwon (DK), Stu Larsen (AUS) og Kamélia Amelia + I’m All Ears (DK).

Ideal Bar Live forlænger sommeren
Selvom det har været en god sommer, længes man alligevel efter mere sol og varme. Ideal Bar Live forlænger sommerfølelsen, når electropop-duoen Rainbow Arabia gæster Ideal Bar den 10. september. Her bliver der budt på farverig synth-pop med orientalsk inspiration.
Rainbow Arabia / 10. septemberLæs mere og køb billet

Er man mere til en californisk surferferie, kan man tage i Ideal Bar den 17. september og høre amerikanske Cayucas, der trækker klare musiske tråde til The Beach Boys, eller den 19. september, hvor de fem finske fyre fra French Films spiller deres bud på sol- og surfmusik. Den multinationale gruppe Halasan Bazar slutter septembers program af den 26. september med deres glade rytmer inspireret af 60’er-rocken.
Cayucas / 17. septemberLæs mere og køb billet
French Films / 19. septemberLæs mere og køb billet
Halazan Bazar / 26. september - Læs mere og køb billet

Releasekoncerter fra lokale kunstnere
En del musikere har brugt sommeren på at skabe ny musik, og resultatet kan høres, når Ideal Bar Live lægger hus til en række releasefester.

Den danske duo Kill J har været omgivet meget af mystik, men nu kan man få et bedre indtryk af bandet, når de holder singlerelease for nummeret ”Phoenix” den 7. september.
Kill J Singlerelease / 7. septemberLæs mere og køb billet

Den danske, elektroniske sangerinde, Soffie Viemose, har over sommeren skiftet kunstnernavn til NANOME, og det bliver fulgt op på med en release på hendes debutalbum, Everything That Moves, som udkommer den 9. september, hvor der også holdes releasekoncert.
NANOME Releasefest / 9. septemberLæs mere og køb billet

En lidt mere erfaren herre, Steffen Westmark, holder release på sit soloprojekt, S. Westmark, og pladen Deserter, som modtog fire stjerner i Gaffa. Det sker den 11. september.
S. Westmark Releasefest / 11. septemberLæs mere og køb billet

Interessant soloprojekt og gyldne dage
Er man mere til det elektroniske, er Ideal Bar Live stolt af at kunne præsentere Anders Dixens soloprojekt Unkwon den 14. september. Hans originale mix af electronica og hiphop/R&B er spillet i stor stil på Det Elektriske Barometer og på Københavnske festivaler over sommeren.
Unkwon (DK) / 14. septemberLæs mere og køb billet

Der bydes på både pop, R&B og rock’n’roll, når Kamilia Amélie og I’m All Ears åbner det nyombyggede Ideal Bar den 6. september.
Kamilia Amélie + I’m All Ears / 6. september - Læs mere og køb billet

Omvendt geares der helt ned, når singer/songwriter Stu Larsen og harmonikaspiller Natsuki Kurai spiller den 25. september.
Stu Larsen + Natsuki Kurai / 25. septemberLæs mere og køb billlet

Et musikarrangement af de lidt mere alternative kan man få, når Festivalen Golden Days disker op med arrangementet ”Fra Tænketank Til Popsang”, som byder på en aften i filosofiens og musikkens tegn.
Fra Tænketank Til Popsang / 12. septemberLæs mere og køb billet

Ideal Bar Lives september måned byder dermed på et omfattende og alsidigt musikalsk program, der appellerer til et bredt publikum.

Fakta om september i Ideal Bar Live
Koncerter og releasefester
Hele september
Ideal Bar, Enghavevej 40, 1674 København V
40 kr. – 95 kr. + gebyr
Forsalg via VEGAs hjemmeside, Billetlugen, Billetnet og i Fona-butikker.
Læs mere på http://idealbar.vega.dk.