Eksklusiv releasekoncert for Hymns from Ninevehs nye album
Hymns from Nineveh udgiver den 16. september deres nye album, Visions. Dagen inden giver orkesteret en eksklusiv smagsprøve på albummet på vandet og i Ideal Bar Live.

Bådtur og minikoncert
Den anmelderroste sanger og sangskriver Jonas H. Petersen, frontmanden i folk-orkesteret Hymns from Nineveh, giver 90 gæster en unik mulighed for at høre orkesterets nye album Visions, dagen inden det udkommer. Ideal Bar Live holder nemlig releasefest for albummet, der starter med en bådtur i Københavns Havn og slutter med en mini-koncert med både Hymns from Nineveh og Mechanical Bird.

Eksistentielle spørgsmål
Visions sporer man en stor tilgængelighed og imødekommenhed i musikken. Sammen med det store nærvær, der naturligt flyder fra Jonas H. Petersens fine vokal, giver det musikken en rørende autenticitet.

Albummet er produceret af Aske Bode og co-produceret af Fridolin Nordsø og kredser om syn som et gennemgående tema. Det beskriver i forskellige afskygninger det moderne menneskes forsøg på at finde mening i dét, han ser. De to singler fra albummet "A Kid on the Beach" og "Everything We See Will Turn to Dust" er begge blevet spillet heftigt på P3.

Dagens program
Kl.14.20 - 15.30 Sejlads i Københavns Havn med start og stop ved Stormbroen v/nettobådene med en overdækket båd. I dette tidsrum kan hele albummet Visions høres i dets fulde længde, mens man glider af sted på vandet med en øl i hånden og oplever København.

Kl. 15.30-16.00 Afgang mod Ideal Bar (transport sker for egen regning. Cykel/gåben, bil eller bus 1A, som kører fra Stormbroen mod Enghave st.)

Kl.16.00-19.00 Releasefest i Ideal Bar Live, hvor man får en koncertøl, mens man hører to minikoncerter med Mechanical Bird og Hymns from Nineveh.

Der sælges kun 90 billetter til denne unikke oplevelse.

Hymns From Nineveh
Søndag 15. september kl. 14.30
Ideal Bar Live, Enghavevej 40, 1674 Kbh. V
Pris:100 kr + gebyr (inkl. koncertøl). Billetsalget er startet via www.vega.dk og Billetnet.
Læs mere og køb billet til releasekoncerten med Hymns from Nineveh