STIHL fortsætter sin udvikling af produkter inden for batterisegmentet med de nye motorsave MSA 160 C-B, MSA 200 C-B og MSA 220 C-B.

Tre nye batterimotorsave fra STIHL

Op til foråret og højsæsonen lancerer STIHL tre nye motorsave inden for batterisegmentet. Motorsavene MSA 160 C-B, MSA 200 C-B og MSA 220 C-B har funktioner, som sikrer et mere effektivt arbejde, og som er en naturlig del af STIHL satsningen på batteridrevne produkter.

STIHL fortsætter sin udvikling af produkter inden for batterisegmentet med motorsavene MSA 160 C-B, MSA 200 C-B og MSA 220 C-B. Fælles for de tre batterimotorsave er gashåndtagslås på oversiden af det bagerste håndtag, som er en hjælp ved afgrening. Yderligere detaljer, som gør livet nemmere for brugeren, er den transparente olietank, kædestramningen, som ikke kræver brug af værktøj, og sigtelinjen på motorskjoldet. Motorsavene er nemme at bruge til arbejde i have, skov og på grønne områder og er beregnet til arbejde i al slags vejr.

Den mest kraftfulde af modellerne, STIHL MSA 220 C-B, leveres med det nye sværd L04 samt kæden PS3 PRO. Det medfører forbedret skæreydelse og mere energieffektivitet. Takket være den nye kæde PS3 PRO kan brugeren arbejde i længere tid på en opladning, og kæden er desuden mindre følsom over for belastning.

–Vi lancerer et nyt sværd og en ny kæde, som bliver standard på MSA 220 C-B. Den skærer op til 20 procent hurtigere end med skæreudstyret på den tidligere model, siger Mats Gustafsson, som er produktchef for STIHL Norden, og fortsætter:
–De nye motorsave er et bevis på, hvordan vores produktsortiment udvikles i takt med branchens behov og i tråd med den naturlige overgang til batteridrevne produkter.

Motorsavene lanceres i februar 2023 hos autoriserede STIHL forhandlere. Af hensyn til maksimal ydeevne og driftstid anbefales batteriet AP 300 S.

Specifikationer STIHL MSA 160 C-B STIHL MSA 200 C-B STIHL MSA 220 C-B

AP 300 S

Driftstid med AP 300 S

*Uden batteri

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
    Karina Siglev Valtersdorf, marketingkoordinator STIHL Danmark,
    +45 36 86 05 02, karina.valtersdorf@stihl.dk

Om STIHL

STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 20.000 medarbejdere og omsatte for 5,06 milliarder euro i 2021. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.