Nyskabende datacenter er højdepunktet på årets CeBIT

Nyskabende datacenter er højdepunktet på årets CeBIT

Rittal præsenterer på CeBIT, både komponenter, system og løsninger for højkvalitets og sikre IT-infrastrukturer med IT-racks, klimaløsninger og strømstyring.

I år handler det ikke blot om særskilte komponenter. Komplette datacentre, som eksempelvis containerløsninger, får en fremtrædende rolle. Rittal viser containerløsninger til hele datacentre, køleenheder og UPS-anlæg.

Foruden dette præsenteres relevante netværksløsninger med forskellige partnere.

Fra de mindste til det største

Løsninger fra Rittal spænder fra komplette installationer til små og mellemstore virksomheder til containerløsninger til Europas største datacenter. Lefdal Mine Datacenter (LMD) beliggende nær Måløy på Norges vestkyst er med sine 120.000 kvm europas største datacenter, som forventes at være klar til drift dette år. Rittal har i samarbejde med IBM og LMD udviklet de standardiserede datacentermoduler baseret på RiMatrix S. Modulerne indeholder alt som kræves af anlægget infrastruktur og de leveres formonteret og pre-certificerede.

Tilsvarende løsninger, dog i mindre skala, finder man i Rittals Mikrodatacenter MDC. MDC udgør et kompakt datacenter til den primære drift, eller som sikkerheds abck-up, i små og mellemstore virksomheder.

Behov for nye investeringer

- En nyligt gennemført undersøgelse viser, at datacentre i små og mellemstore virksomheder i gennemsnit er 6,9 år gamel. Det betyder, at der kræves nye investeringer for at kunne håndtere ny server- og netværksteknik sikkert og effektivt. Årets CeBIT bliver i den forbindelse et vigtigt afsæt, understreger Olof Tambour, produktchef for IT-infrastruktur hos Rittal.

Emner

Rittal, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group, er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Anja Bianchi

Pressekontakt Marketing coordinator

Faster - Better - Everywhere

Rittal A/S er et dansk datterselskab, som indgår i den tyske koncern Friedhelm Loh Group. Rittal er verdensledende inden for indkapslinger til industriel automatisering og fysisk IT-sikkerhed. Rittals produktsortiment omfatter indkapslinger, strømfordeling, klimateknik, IT- infrastruktur og software & service. Rittal blev grundlagt i 1961 og har 10 højteknologiske produktionssteder, 63 datterselskaber og over 40 agenturer over hele verden. Med over 10.000 medarbejdere er Rittal det største selskab i Friedhelm Loh Group.

Rittal A/S dækker hele det danske markedsbehov for salg, rådgivning og service, og de danske medarbejdere sikrer dig optimal salgs- og kundeservice med hurtig og kvalificeret rådgivning.

Rittal A/S

Delta Park 37