Gode lande til aktiv ferie i 2021

Gør din ferie aktiv

For mange betyder ferie afslapning og god mad. Måske vil du helst kun bevæge dig fra buffeten på hotellet og ned til liggestolen ved poolen med håndklædet og en god bog under armen. Men for mange kan denne form for ferie godt blive en anelse for kedeligt. Derfor får du her nogle gode råd, hvis du i stedet er typen, der elsker fart på og aktive oplevelser, når du tager på ferie. Du kan eksempelvis tage på en aktiv ferie i lande som Norge, Skotland, Østrig eller Italien. Læs mere om gode aktiviteter til din næste ferie her.

Det kan du lave på din ferie

Der findes et hav af aktiviteter og oplevelser, der kan sætte spark i din ferie. En uges pause fra hverdagen behøver nemlig ikke betyde, at du skal ligge stille i en hel uge. Du kan for eksempel lave følgende:

• Bestig et bjerg på en dagstur, der byder på en smuk udsigt efter et par times gåtur.
  • Oplev høje hastigheder og spænding med mountainbiking eller en landevejscykeltur. Dette er en god måde at opleve lidt action samtidig med at se området, hvor du befinder dig.
  • Dyrk yoga og få ro i kroppen.
  • Lær at dykke eller surfe i det smukke blå hav.
  • Oplev bjerge og skove fra en kajak eller en kano på en sø.
  • Tag på en flerdages vandreferie i Østrig og kom helt tæt på det lokale miljø.

Fyld kufferten med fede oplevelser

Der er altså mange muligheder for at komme hjem fra ferie med en masse aktiviteter og oplevelser i baggagen. Uanset om du også gerne nyder et par timer ved poolen, eller om der skal være fart over feltet i en hel uge, så findes der muligheder for dig.