Brug strømmen når den er billigst og spar tusindvis af kroner

Sluk lyset når du går ud af lokalet. Brug elsparepærer, eller elspareskinner. Rådene om energibesparende tiltag er uendelige. Men et af de mest effektive og simple tips, handler om at udnytte strømmen når den er billigst, og til tider gratis.

Problemet for virksomhederne har indtil nu været, at strømpriserne er lavest om natten, hvor det kun er de færreste virksomheder der bruger den.

Et banebrydende samarbejde mellem NOE Energi med base i Holstebro, og cleantechvirksomheden, Grid Manager, der hører hjemme i Viborg, giver nu NOEs kunder mulighed for at udnytte de mange nattetimer med billig strøm.

”Hvis en virksomhed for eksempel har en række trucks der skal oplades udenfor normal arbejdstid, så monterer vi et stykke software der kodes til at oplade virksomhedens trucks, når strømprisen er lavest. Det kan betyde op til 10 % besparelse på virksomhedens elregning,” forklarer Mogens Birkelund, direktør i Grid Manager.

NOE Energi er et af de hurtigst voksende elselskaber i Danmark, og salgschef Svend Peter Vestergaard er overbevist om at succesen er etableret på grund af den grundige og vidende rådgivning som netop NOE Energi leverer til sine kunder.

”Samarbejdet med Grid Manager, giver os mulighed for at tilbyde kunderne et produkt der ligger fint i tråd med vores energirådgivning, og vi forventer at skabe en besparelse hos en lang række kunder. En besparelse som ikke bare skaber økonomisk gevinst hos vores kunder, men som også er vigtig for miljøet,” slutter Svend Peter Vestergaard, salgschef hos NOE Energi.

• Energispørgsmål

Svend Peter Vestergaard