Digital donation hos McDonald’s

Digital donation hos McDonald’s

Fra denne uge er det muligt at donere til Ronald McDonald’s BørneFond når man bestiller mad på de digitale bestillingsskærme på landet næsten 100 McDonald’s restauranter. Ved afslutningen af bestillingen kan man nu vælge at donere 2, 5 eller 10 kroner, der går direkte til fonden, der har eksisteret i mere end 30 år, og som primært formål driver Ronald McDonald Huset ved Rigshospitalet i København. Her har fonden gennem årene hjulpet flere end 2.400 familier med alvorligt syge børn ved at tilbyde et hjem uden for hjemmet til familier med indlagte børn.

-Vi er i fonden dybt taknemmelige for, at McDonald’s har indført denne mulighed. Gennem årene har gæsterne hos McDonald’s doneret millioner til vores arbejde. Men efterhånden som kontanterne er forsvundet fra samfundet, er beløbene naturligvis svundet ind. I fonden tror vi på, at det skyldes manglende muligheder fremfor manglende villighed til at støtte vores arbejde, siger fondens direktør, John Jacobsen.

Fonden er i færd med at opføre et yderligere hus der skal ligge ved det nye universitetshospital der bygges i Odense.

-Børnefonden har en stor plads i hjertet hos alle i den danske McDonald’s familie. Vi er inde i en rivende digital udvikling, så at indføre en donationsmulighed på vores bestillingsskærme var en oplagt mulighed. Flere end 200.000 danskere besøger en af vores restauranter hver dag, så mit håb er, at donationerne kommer op på tidligere tiders niveau, siger administrerende direktør i McDonald’s Danmark Mads Friis.

For yderligere info:

John Jacobsen, 93508383

Direktør, Ronald McDonald BørneFond

Der blev i 1989 etableret et hovedkontor for de danske McDonald's restauranter.

Hovedkontoret sætter de overordnede politikker og strategier for McDonald's på nationalt niveau. I det daglige er det hovedkontorets opgave at fungere som samarbejdspartner for franchisetagerne i forbindelse med uddannelse, drift, markedsføring, kommunikation, pressekontakt, strategi og økonomi.

McDonald's restauranter i Danmark havde i 2015 en samlet omsætning på 2 mia. kr.

Fannie Pramming

Pressekontakt Kommunikationschef 70220160

McDonald's

Der blev i 1989 etableret et hovedkontor for de danske McDonald's restauranter.

McDonald's

Falkoner Allé 20