Logpoint ansætter Søren Grubov som SVP of Engineering

Logpoint ansætter Søren Grubov som SVP of Engineering

Ny SVP of Engineering skal sikre hurtig og effektiv udrulning af produkter med udgangspunkt i markedets behov.

KØBENHAVN, 24. september 2024 – Logpoint har ansat Søren Grubov som Senior Vice President (SVP) of Engineering i bestræbelserne på at udbygge virksomhedens innovative portefølje af teknologier, imødekomme kundernes behov og styrke tilstedeværelsen på det europæiske marked. Ansættelsen understreger Logpoints ambition om at blive den ledende europæiske aktør inden for cybersikkerhed.

“Logpoints team brænder for at finde løsninger på de stadig mere komplekse og omfattende cybertrusler, som følge af den øgede globale cyberkriminalitet,” siger Grubov. ”Det er meningsfuldt for mig, og jeg mener, det et det bedste kulturelle udgangspunkt for at udvikle teknologi. Jeg glæder mig til at arbejde sammen med mine teams i Engineering og med produktorganisationen for at skabe de løsninger, der bedst hjælper vores kunder til at overvinde cybertrusler og reducere risici.”

Søren Grubov har mere end 20 års erfaring med softwareudvikling og ledelse, som han har opnået fra anerkendte virksomheder og scaleups. Han kommer til Logpoint efter to år som VP of Engineering hos Omada, en førende leverandør af Identity og Access Management-løsninger. Forinden tilbragte han syv år hos SimCorp i forskellige lederroller og 13 år i Microsoft i tekniske stillinger. I Logpoint får han ansvar for en proaktiv produktlevering baseret på teknologi af høj kvalitet.

“Vi hjælper med at gøre det digitale samfund til et sikrere sted for organisationer og borgere at navigere i, og det kræver et tæt samarbejde med kunder og partnere,” siger Mikkel Drucker, Logpoint CEO. ”Søren har en stærk baggrund og stor erfaring med at fremme samarbejde i udviklingsarbejdet, sørge for at tilpasse arbejdet til forretningsmål og løse kundernes udfordringer gennem innovativ teknologi. Jeg er sikker på, at Søren kan styrke vores fokus på at levere værdi til vores kunder og partnere med brugervenlige produkter og hurtig værdiopnåelse.”

Logpoint er en europæisk leverandør af en Cyber Defense Platform baseret på Security Information & Event Management (SIEM) og adfærdsanalyse, automatisering og case management-værktøjer. Teknologierne styrker evnen til at opdage, efterforske og håndtere cybertrusler og er udviklet til at hjælpe organisationer og eksterne serviceudbydere af cybersikkerhed (MSSP’er) med at afværge cyberangreb og overholde de voksende data- og cybersikkerhedslove i Europa.

Logpoints løsninger er udviklet med fokus på europæiske regler og databeskyttelse. Eksempelvis er Logpoint den eneste europæiske SIEM-leverandør med en Common Criteria EAL3+-certificaering, som understreger, at systemerne er robuste og forberedt på fremtidige trusler.

Om Logpoint

Logpoint er skaberen af en pålidelig, innovativ cybersikkerhedsplatform, som sikrer, at organisationer verden kan trives i en verden fuld af trusler i konstant udvikling. Ved at kombinere sofistikeret teknologi og en dyb forståelsefor kunders udfordringer, styrker Logpoint sikkerhedsteams og hjælper dem med at bekæme aktuelle og fremtidige trusler. Logpoint leverer SIEM, UEBA, SOAR og SAP-sikkerhedsteknologier samlet i én platform, der effektivt opdager trusler, minimere falsk positive resultater, automatisk prioriterer risiko, håndterer sikkerhedshændelser og meget mere. Med hovedkvarter i København og kontorer i hele verden, er Logpoint en multinational, multikulturel og inkluderende virksomhed. For mere information, besøg logpoint.com.

Pressekontakt PR Manager PR & Communications

Logpoint Danmark