DRIKKEN AQVIA® BÆR & BLOMST

Nyd denne opskrift på en original og særlig sommerdrik komponeret af den berømte Michelin-kok Mads Refslund, der var medstifter af restaurant Noma i 2003 og nu er et af de hotteste kokke-navne i New York. Et godt eksempel på, hvordan man kan bruge AQVIA® Exclusive Steel danskvandsmaskinen til på en sund og herligt indbydende måde at lege med sanseindtrykkene i sine drikkevarer.

DRIKKEN AQVIA® BÆR & BLOMST

Du skal bruge:

• 1 kg jordbær
  • 1 kg stikkelsbær
  • et par stængler hyldeblomst
  • 1 liter hjemmelavet danskvand
  • 200 g sukker
  • saft af 3 citroner.

Fremgangsmåde:
Skyl bær godt og kom dem i en gryde. Der hældes vand over til de er dækket. Koges ved svag varme i ca. 30 minutter, de sidste 10 min. koges hyldeblomsterne med, og det hele sis herefter i en saftpose.

Tilsæt sukker og kog yderligere i 10 min. Smag til med saften fra de tre citroner. Smagen kan reguleres med citronerne efter lyst. Til sidst skummes saften og hældes på rene, skoldede flasker, når den er kold. Ved servering blandes saften op med hjemmelavet iskold danskvand.

Sådan bruger du AQVIA® Exclusive Steel

Fyld flasken med vand fra hanen og sæt den på maskinen. Ved et tryk på knappen kan du tilsætte præcis så meget brus, du ønsker. Bagefter er den flotte flaske lige til at sætte på bordet. Eller brug det tætsluttende skruelåg, der følger med, og sæt din hjemmelavede danskvand i køleskabet eller tag den med i tasken.

• Drikkevarer

• aga
  • kulsyre
  • co2