ISS samler erhvervsliv og politikere til mangfoldighedsdebat

Der har været stor interesse for de banebrydende resultater om, at mangfoldighed betaler sig, og ISS samler nu både erhvervslivet og politikere til en konference om emnet.

Tirsdag den 15. marts afholder ISS en konference, hvor integrationsministeren sammen med erhvervsledere, regional- og kommunaldirektører samles for at diskutere, hvordan erhvervslivet kan opnå større økonomisk gevinst ved at tænke mere i mangfoldighed, samt hvad mangfoldighed betyder for samfundsudviklingen.

”Når jeg kan se, at medarbejderne bliver mere effektive, får lavere sygefravær og højere medarbejdertilfredshed, hvis de befinder sig i teams med højst 70 procent af samme køn, alder og etnicitet, tænker jeg på de muligheder, der ligger i at målrette teamsammensætning. Der er et stort potentiale, som både virksomheder og den offentlige sektor også kan lære noget af,” siger Maarten van Engeland, adm. direktør for ISS Facility Services.

Konferencen slutter med en paneldebat, hvor blandt andre integrationsminister Søren Pind og formand for FOA Dennis Kristensen diskuterer, hvad mangfoldighed og mangfoldighedsledelse gør for erhvervslivet og samfundsudviklingen.

Udgangspunktet for konferencen er en banebrydende undersøgelse, som ISS netop har fået foretaget af konsulenthuset PwC og mangfoldighedsekspert Susanne Justesen. De har gennemgået indtjeningen hos mere end 400 teams i ISS ved at undersøge værdien af mangfoldighed. Resultaterne viser, at de mangfoldige teams i ISS tjener 3,7 procentpoint mere til bundlinjen end ikke mangfoldige teams.

”Undersøgelsens resultater understregede min tro på, at mangfoldighed på arbejdspladsen betaler sig. Men jeg blev overrasket over, at forskellen i indtjening er så markant,” siger Maarten van Engeland.

Konferencen afholdes tirsdag den 15. marts kl. 09.00-12.00 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

• Arbejdsliv

• pwc