Ifö space en trendy bruse løsning

Skandinavisk enkelthed til badeværelset

Det moderne badeværelse er meget mere end blot et sted til et hurtigt pitstop. Det er et rum, hvor velvære og et øjebliks tid alene er i højsædet. Med inspiration i kravet om enkelthed og funktionalitet i det moderne, skandinaviske badeværelse, har Ifö lanceret brusedørs serien Ifö Space. Her er tænkt over både form og funktion pakket ind i klassisk skandinavisk design.

Skandinaviens natur har været inspirationskilde til serien fra Ifö, præcis som det gør sig gældende for de fleste af virksomhedens designprodukter. Klare linjer og et let, næsten svævende design afspejler den skandinaviske naturs rene udtryk, og brusedørsserien skriver sig lige ind i den skandinaviske designtradition, hvor enkelthed og tidsløst design er i fokus.

Brus til alle

Enkelthed har været omdrejningspunktet i designet af den nye serie, både i form og funktion. Designeren Ian Randle har udviklet fire nye brusedøre til serien, som kan kombineres til en lang række forskellige bruserum.

”Med Ifö Space ønsker vi at gøre det nemmere for alle at skabe præcis dét badeværelse, de drømmer om. Uanset hvordan det ser ud og uanset, hvor fingernem man er. Ifös Space brusedøre er både flotte og virkelig enkle at montere”, fortæller Per Holleufer, produktchef hos Geberit.

Serien rummer en række innovative og fleksible løsninger, der i samspil med et bredt udvalg af modeller gør det nemt at skabe en skræddersyet bruseløsning, så alle kan skabe de perfekte rammer til et øjebliks alenetid.

Det er så yndigt at følges ad

Det er ikke kun det stærke design, der kendertegner produkterne i Ifö Space. Også brugervenlighed er tænkt ind i alle aspekter af serien, hvor design og funktionalitet går i spænd på allerfineste vis.

Seriens produkter har klare, rene linjer og glatte overflader uden kringelkroge, og det gør brusedørene til en fryd for både øjet og rengøringen.

Brusedørsserien fås både som buede og som lige modeller, med håndtagsprofil eller knopgreb samt i forskellige højder og størrelser. Brusedørene fremstilles i varianterne klar, helfrosset eller halvfrosset glas.

Fototekster

Foto 1: Skandinavisk enkelthed har været omdrejningspunktet for designet af Ifö Space. Det har resulteret i en baderumsserie med et stilrent udtryk, der skriver sig lige ind i den skandinaviske designkultur.

Yderligere oplysninger:

Vedr. produkter: Nina Slothuus, Geberit, tlf. 24 44 34 93, mail nina.slothuus@geberit.com

Emner

Ifö er en del af Geberit Gruppen, der har aktiviteter verden over og er førende på markedet i Europa inden for sanitetsprodukter. Som en integreret koncern har Geberit en meget stærk lokal tilstedeværelse i de fleste europæiske lande og er derfor i stand til at levere unik merværdi inden for både sanitetsteknologi- og badeværelseskeramiksektorerne.

Produktionskapaciteten omfatter 29 produktionsanlæg, hvoraf de 6 har oversøiske placeringer. Koncernens hovedkvarter ligger i Rapperswil-Jona i Schweiz. Geberit har mere end 12.000 medarbejdere i over 50 lande og genererede en nettoomsætning på 3,1 mia. CHF i 2019. Geberit er børsnoteret på SIX Swiss Exchange siden 1999. Geberit har været børsnoteret på SMI (Swiss Market Index) siden 2012.

Der er omkring 50 ansatte i Geberit i Danmark.

Anja Hellberg

Pressekontakt Partner & Kommunikationsrådgiver +45 28 58 80 76
Nina Slothuus

Pressekontakt Head of Marketing Danmark +45 24 44 34 93

Caroline Cecile Olesen

Pressekontakt Kommunikationsrådgiver PR 22257976

Ifö, Inspireret af naturen

Ifö er et af de ældste og mest populære brands på danskernes badeværelser med et bredt sortiment af toiletter, håndvaske, møbler og bruseløsninger. Produkterne er produceret i Sverige, hvor Ifö har arbejdet med badeværelser i over 80 år. Ifö er en del af Geberit Group, som er markedsleder inden for sanitetsprodukter i Europa.

Lægårdsvej 26
8520 Lystrup