Julie Steincke fejrer sin forestilling nummer 1000 på Det Ny Teater

Kreditering: Det Ny Teater

Den anerkendte sanger og skuespiller Julie Steincke har i år stået på de skrå brædder i intet mindre end 30 år. Samtidig nåede hun i weekenden en imponerende milepæl, da hun fejrede sin opførelse nummer 1000 på Det Ny Teater i forestillingen Sister Act i rollen som Deloris. En rolle man kan opleve Julie Steincke i indtil d. 26. november 2023. Hendes præstation er af anmelderne blevet hyldet og blev eksempelvis af Berlingske tillagt ordene: “Ingen herhjemme har en fremdrift på en scene i et musicalnummer som Julie Steincke. Alle må overgive sig”.

Julie Steincke fik sit danske gennembrud på Det Ny Teater i rollen som Ulla i The Producers i 2006, og siden er det blevet til et imponerende samarbejde med teatret og ikke mindst utallige mindeværdige roller. Hendes roller på Det Ny Teater tæller forestillingerne Annie, Crazy For You, Billy Elliot, Jekyll & Hyde, Chicago og Dance of the Vampires.

Om Julie Steincke
Julie Steincke er uddannet fra Italia Conti Academy of Theatre Arts i London i 1996, men hun debuterede allerede som professionel skuespiller på den britiske operascene i 1993. Her medvirkede hun i The Royal Variety Show af The Chelsea Opera Group i England. Julie Steincke har haft en lang række roller på både den internationale og den danske teater -og musicalscene, heriblandt Oliver! i Londons West End, operaen Iris for The Chelsea Opera Group, og i to år spillede hun rollen som Madame Giry i The Phantom of the Opera på turné i England.

Derudover har Julie Steincke blandt andet spillet Sally Bowles i Cabaret, Anita i West Side Story, Ariel i Den Lille Havfrue samt haft nøgleroller i Grease, American Idiot, Into The Woods, Chess, Elf, Crazy Christmas Cabaret og Shrek.

Om SISTER ACT
Det Ny Teater skød sæsonen 2023 i gang med Danmarkspremieren på den anmelderroste musicalkomedie SISTER ACT. Forestillingen er en sand feel-good musical, der er baseret på den populære amerikanske 90’er-komedie Halløj i Klosteret, som har gået sin sejrsgang på teatre over hele verden.

HAVE Kommunikation & PR

For yderligere information, kontakt undertegnede.
Rikke Hesselholt, tlf. 28433893, rikke@have.dk
Sara Jeppesen, tlf. 22410048, sara@have.dk