EET Group overtager distributøren af AgfaPhoto laser tonere og inkjet patroner - Swiss Ink AG

EET-koncernen offentliggør købet af det schweiziske selskab Swiss Ink AG, der har licensrettighederne til AgfaPhoto printer supplies i Europa. Produktporteføljen indeholder inkjet patroner, laser tonere, photo inkjet papir og printbare inkjet medier.

Swiss Ink blev grundlagt i 2006 og er velrenommeret i branchen. Swiss Ink supporterer i dag et stort antal detailhandlere, e-handelsvirksomheder og B2B forhandlere gennem deres europæiske distributionskanal. Swiss Ink distribuerer alt AgfaPhoto printer supplies i Europa med schweizisk teknologi og know-how med henblik på at garantere den bedste kvalitet på markedet for alternativ printer supplies.

AgfaPhoto er et kendt mærke på markedet for supplies og kombinerer produktkvalitet og intelligente løsninger. AgfaPhoto er samtidig det førende mærke for alternative printer supplies og tilbyder blandt andet et komplet sortiment af blækpatroner og laser tonere til en række printere som: Brother, Canon, Dell, Epson, HP, Kyocera, Lexmark, OKI og Samsung. Ydermere værner AgfaPhoto om miljøet med miljøvenlige produkter. For eksempel bruges en miljøvenlig emballage og blisterpakningen er baseret på genanvendte materialer.

Koncerndirektør John Thomas udtaler: "Vi har i meget lang tid fået henvendelser fra vores kunder med et ønske om en stærk og bestående portefølje af supplies produkter til printere. Det er derfor, jeg er meget begejstret og stolt af dette opkøb, der giver os mulighed for at betjene vores kunder i hele Europa med et stort udvalg af supplies til inkjet- og laserprintere fra det stærke AgfaPhoto brand."

"Vi har alle AgfaPhoto produkter er på lager og de er klar til at blive solgt. Vores kunder kan nemt finde det rigtige supplies via vores prisvindende Produkt Guide. Den gør det muligt at finde det rigtige supplies til printeren med blot tre klik, til levering dagen efter. Jeg ser frem til at udvikle produktporteføljen og AgfaPhoto mærket med dette opkøb. Efter i dag er EET-koncernen uden tvivl anerkendt som en seriøs distributør inden for supplies området."

Produkt Guiden kan findes på www.eet.dk.

I forbindelse med opkøbet udtaler adm. direktør for Swiss Ink Stephan Rudolf: "Vi ser frem til at blive en del af EET-koncernen. Vi har kendt EET Group i flere år og har set den succes, andre virksomheder har fået gennem deres samarbejde med EET. Med EET-koncernen får vi adgang til en etableret distributionskanal i hele Europa, der betjener i nærheden af ​​40.000 købende kunder. Og så har EET kontorer i 16 lande, og er derfor et perfekt match for os. Derudover får vi en stærk finansiel partner, der har været i branchen i mere end 25 år, hvilket giver os mulighed for at udvikle vores forretning endnu mere."

EET Europarts er distributør af IT, Overvågning og Sikkerhedsløsninger samt Home Entertainment og Lifestyle Electronics.

Virksomheden er Europas største distributør inden for videoovervågning, reservedele og tilbehør til computere, printere, tablets og mobiltelefoner.

EET Europarts forhandler en lang række førende mærker. Mere end 400.000 varenumre foIdelt på mere end 300 forskellige varemærker er repræsenteret i EET´s sortiment, herunder: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe og mange andre.

EET Europarts er en del af EET Group, grundlagt i 1986, og i dag en af Europas førende distributører inden for IT, Overvågning & Sikkerhedsløsninger samt Consumer Electronics, med 27 salgskontorer i 21 lande, fordelt over Europa og Afrika. Koncernen beskæftiger knap 400 ansatte, servicerer mere end 40.000 forhandlere og ekspederer mere end 750.000 leverancer om året.