Novo Nordisk direktør nyt medlem af Danish Crowns bestyrelse

Camilla Sylvest, koncerndirektør for kommerciel strategi og corporate affairs for Novo Nordisk A/S er udpeget som nyt eksternt bestyrelsesmedlem i Danish Crown A/S.

Danish Crown A/S skruer yderligere op for internationaliseringen med nyt eksternt bestyrelsesmedlem. Det drejer sig om Novo Nordisk’ koncerndirektør for kommerciel strategi og corporate affairs, Camilla Sylvest, 45 år.

- Jeg er meget glad for at kunne byde Camilla Sylvest velkommen i Danish Crowns bestyrelse. Jeg er overbevist om, at hun kommer til at skubbe yderligere på den internationalisering, vi er i gang med og være et stort bidrag til, at vi får udviklet en bæredygtig fødevareproduktion, siger bestyrelsesformand Erik Bredholt.

I august 2017 blev Camilla Sylvest udnævnt til koncerndirektør i Novo Nordisk med ansvar for koncernens samlede kommercielle strategier. Før dette var hun i to år ansvarlig for koncernens kinesiske forretning.

Camilla Sylvest er uddannet økonom fra Syddansk Universitet i 1998 og har senere taget en executive MBA. Hun begyndte allerede som studentermedhjælp i Novo Nordisk i 1996. Siden har hun klatret en stejl karrierestige, som førte hende til opgaver på koncernens kontorer i Schweiz, Norden og Tyskland. I 2013 blev hun Senior Vice President for Sydøstasiatiske region i Malaysia, og i 2015 fik hun ansvaret for den kinesiske region. I 2017 er Camilla Sylvest hentet hjem til hovedkontoret i København til sin nuværende stilling.

Hun afløser Jesper T. Lok, koncernchef i Alliance+ Holding A/S, der udtræder af Danish Crown A/S bestyrelse.

- Jesper Lok har ydet en stor indsats i udviklingen af Danish Crown-koncernen. Det har været inspirerende at arbejde sammen med Jesper, og jeg vil gerne sige ham en stor tak for hans arbejde, siger Erik Bredholt.

Nuværende bestyrelsesmedlem Mads Nipper, CEO i Grundfos, er udpeget som ny næstformand i Danish Crown A/S bestyrelse efter Jesper T. Lok.

Øvrige ændringer i Danish Crown A/S bestyrelse
Ud over Camilla Sylvest afløser Søren Bonde fra Danish Crown amba bestyrelsen Erik Larsen, der efter eget ønske har valgt at stoppe. Kurt Høj, tillidsmand på Danish Crown i Herning og Brian Vestergaard, tillidsmand på Danish Crown i Blans indtræder desuden som medarbejderrepræsentanter i Danish Crown A/S bestyrelse.

• bestyrelse