OPLYSNINGER TIL MEDIERNE

RAVENSBURGER LANCERER DET NYESTE DISNEY LORCANA SAMLEKORTSPIL, INTO THE INKLANDS, I FEBRUAR 2024

Into the Inklands Debuts Location Card Type, nye Disney-figurer og meget mere

SEATTLE, 6. december 2023 - Ravensburger, den anerkendte udgiver af prisvindende brætspil og legetøj og puslespil af høj kvalitet, afslørede i dag den nyeste udvidelse til Disney Lorcana Trading Card Game (TCG), Into the Inklands. Den tredje del af det rigtig populæreDisney Lorcana TCG, Into the Inklands, introducerer location cards, som indeholder elskede Disney-historier og giver spillerne særlige evner og interaktioner. Sættet introducerer også nye minihistorier i spillet og udvider med flere figurer. Into the Inklands udkommer først i lokale spilbutikker den 23. februar 2024, efterfulgt af øvrige forhandlere i specialbutikker den 8. marts 2024.

"For hver ny udgivelse vokser entusiasmen og begejstringen for Disney Lorcana TCG," siger Filip Francke, Global Head of Games hos Ravensburger. "At se dette fællesskab vokse og blive mere mangfoldigt fortæller os, at vi rammer helt rigtigt med Disney-fans, der er fuldstændig charmeret af kunsten og historierne, TCG-entusiaster, der værdsætter det strategiske spil, og selv nye spillere, der har prøvet deres allerførste TCG spiller nu hver weekend."

For første gang siden lanceringen af spillet vil spillere eller "Illumineers" kunne få deres karakterglimt til at besøge steder fra populære Disney-historier, såsom Motonui fra Disneys Moana eller Jolly Roger fra Disneys Peter Pan. Locations er en ny korttype, der åbner op for nye strategier - nogle giver bonus, når figurerne besøger dem, mens andre giver fordele bare ved at være i spil. Disse nye location cards vil være inkluderet blandt mere end 200 helt nye kort, når Into the Inklands lanceres. Dette nye sæt introducerer også flere fortællinger på tværs af kortene, når historierne udfolder sig gennem citater og helt særlig beskrivende tekst, så spillerne kan opdage endnu flere links mellem kortene.

Et væld af elskede Disney-historier- og figurer får sin Disney Lorcana TCG-debut i Into the Inklands. Spillerne vil nu kunne søge efter historier sammen med fan-favoritter som Disneys Pluto og Perdita fra 101 Dalmatiner, samt figurer som Joakim von And fra "DuckTales", Kit Cloudkicker fra "TaleSpin" og Jim Hawkins og RLS Legacy-besætningen fra "Treasure Planet", hvilket bringer 90'er-nostalgi ind i spillet.

Disney Lorcana TCG-sættet Into the Inklands fortsætter historien om Illumineers, der på mystisk vis blev transporteret til riget Lorcana (The First Chapter). Efter ved et uheld at have udløst en flodbølge af blandet blæk (Rise of the Floodborn), der spredte værdifuld lærdom i hele riget, har Illumineers nu til opgave at finde lærdommen og bringe den tilbage til Lorcanas sal. Men deres søgen er måske mere forræderisk, end de aner, for en ildevarslende skyggestorm har samlet sig i udkanten af Lorcana, hvilket gør det endnu mere presserende og mystisk at finde vej.

Disney Lorcana TC-sættet Into the Inklands indeholder to Starter Decks med kombinationer af Amber/Emerald eller Sapphire/Ruby-cards og booster packs. En ny Illumineers Trove, et Gift Set og spilletilbehør, herunder Card Sleeves, Deck Boxes, Card Portfolios og Playmats bliver også tilgængelige. Alle kort i dette sæt kan spilles sammen med de tidligere udgivne sæt, The First Chapter og Rise of the Floodborn, og bruges til at opdatere eksisterende Disney Lorcana TCG decks.

Disney Lorcana TCG udkom første gang i august 2023 og er et populært samlekortspil (TCG), der foregår i det forunderlige rige Lorcana. Spillerne påtager sig rollen som Illumineers og bruger magisk blæk til at samle et hold Disney-figurer, kendt som glimmere, der dukker op på både velkendte og fantastiske måder. Spillet er designet til at være let at lære for TCG-nybegyndere samtidig med, at det tilbyder strategisk dybde for erfarne spillere. Med hundredvis af originale Disney-kunstværker, som samlere vil elske, er spillet indbydende for både begyndere, erfarne TCG-spillere og Disney-fans. Det første sæt Disney Lorcana TCG, der blev udgivet, er The First Chapter, og det andet sæt er Rise of the Floodborn.

Pressemateriale til Disney Lorcana TCG kan findes her.

Kontakt: