RAVENSBURGER GIVER ET TIDLIGT INDBLIK I DISNEY LORCANA TCG'S 2024 LINEUP OG DE LÆNGE VENTEDE SPILLEROPLEVELSER

Nyt introduktionsprodukt "Disney Lorcana TCG Gateway" lanceres i august 2024

Officiel spilserie "Disney Lorcana Challenge" lanceres i foråret 2024 i Nordamerika og Europa

SEATTLE, 17. januar 2024 - I dag afslørede Ravensburger, den anerkendte udgiver af prisvindende brætspil og legetøj og puslespil af høj kvalitet, en del af 2024 Disney Lorcana Trading Card Game lineup, herunder nye produkter, konkurrenceevents og Organized Play-aktiviteter. Derudover deler virksomheden også de officielle salgsdatoer for de (4) sæt, der lanceres i løbet af året.

"Disney Lorcana TCG har slået igennem hos spillere, samlere og fans over hele verden, og vi er så taknemmelige for støtten. Det har vist sig at være en fantastisk indgang for nye TCG-spillere, og vi vil fortsat gøre alt, hvad det vi kan for at gøre produktet tilgængeligt til MSRP-prisen," siger Filip Francke, Global Head of Games hos Ravensburger. "Når vi bevæger os ind i 2024, vil vi fortsætte med at støtte vores voksende og mangfoldige fællesskab gennem nye opdagelser for samlere, organiseret spil- og konkurrenceevents for spillere og nye produkter, der hjælper begyndende fans med at tage deres første skridt ind i trading card games. Vi er kun lige begyndt, men forbrugerfeedback og branchedata understøtter vores tro på, at dette spil vil eksistere i lang tid fremover."

Disney Lorcana TCG introducerer et nyt selvstændigt produkt kaldet Disney Lorcana TCG Gateway, en progressiv lær-at-spille-oplevelse designet til at gøre det lettere for nye spillere at komme ind i spillet og i TCG-universet. Denne ultimative introduktion til Disney Lorcana TCG for nybegyndere indeholder alt, hvad to spillere skal bruge for at spille: to sæt med de grundlæggende Disney Lorcana TCG-kortspil med hver 30 kort, en spilleplade til to spillere med figurer, regler og spillevejledninger samt ekstra kort, som spillerne vil blive belønnet for at tilføje til deres kortspil, efterhånden som de lærer om korttyperne og spillet. Når spillerne har spillet sig igennem hele Gateway, har de bygget to standard Disney Lorcana TCG-kortsæt, som de kan tage med og spille med deres venner. Gateway udkommer den 9. august 2024 og i andre markeder i september 2024. Det er et spil for to spillere i alderen 8+.

For etablerede spillere byder 2024 på spændende nyheder om konkurrencer og organiserede spilbegivenheder. For det første vil Ravensburger lancere en officiel række af konkurrencer i Nordamerika og Europa med start i maj 2024. Begivenhederne får titlen Disney Lorcana Challenge og begynder på regionalt niveau, hvor spillerne kan konkurrere om at kvalificere sig til henholdsvis det nordamerikanske og det europæiske mesterskab, og de bedste spillere får invitationer til verdensmesterskabet, der er planlagt til begyndelsen af 2025. De fire bedste spillere fra hvert event vil kvalificere sig til det nordamerikanske eller europæiske mesterskab i deres respektive region. Yderligere detaljer inkluderer:

• Nordamerikanske mesterskaber og europæiske mesterskaber er under planlægning til feriesæsonen 2024. Spillere kan kvalificere sig ved at deltage i Challenge Events på regionalt niveau, og der vil være en ekstra mulighed for at kvalificere sig ved eventet.
  • Verdensmesterskabet i 2025 bliver en konkurrence kun for inviterede, som finder sted ved et større åbent event.
  • Flere detaljer om Disney Lorcana TCG's fulde eventplan, tilmelding, regler, præmiekort og andre præmiedetaljer vil blive delt på Disney Lorcana TCG's officielle hjemmeside (disneylorcana.com) i marts.

På lokalt plan vil Ravensburger også lancere en ny type Organized Play-event i butikkerne - Set Championships - der starter i april 2024 efter udgivelsen af Into the Inklands-sættet. Udvalgte Disney Lorcana TCG Organized Play-godkendte steder kan være vært for et Into the Inklands-mesterskab, som inkluderer et unikt Enchanted Stitch - Rock Star Promo-kort, der kun er tilgængeligt som præmie ved Into the Inklands-mesterskaberne. De to bedste spillere ved arrangementet kan også vinde en spillemåtte med det nye Stitch - Rock Star-design. Detaljer om, hvordan forhandlere kan blive vært for et Into the Inklands-mesterskab, kommer i slutningen af februar 2024.

Endelig har Ravensburger tidligere offentliggjort planer om at udgive fire sæt om året. Disney Lorcana TCG-fans kan sætte kryds i kalenderen med følgende officielle salgsdatoer:

Into the Inklands (Set 3) lanceres: 23. februar 2024, i lokale spilbutikker, Disney Parks; 8. marts 2024, i detailhandlen og shopDisney.

Set 4 lanceres i (maj 2024): 17. maj 2024, i lokale spilbutikker, Disney Parks; 31. maj 2024, i detailhandlen og shopDisney.

Set 5 lanceres i (august 2024): 9. august 2024, i lokale spilbutikker, Disney Parks; 23. august 2024, i detailhandlen og shopDisney.

Set 6 lanceres i (november 2024): 15. november 2024, i lokale spilbutikker, Disney Parks;29. november 2024, i detailhandlen og shopDisney.

Disney Lorcana TCG udkom første gang i august 2023 og er et populært samlekortspil i det forunderlige rige Lorcana. Spillerne påtager sig rollen som Illumineers og bruger magisk blæk til at tilkalde et hold Disney-figurer, kendt som glimmere, der dukker op på både velkendte og fantastiske måder. Spillet er designet til at være let at lære for TCG-nybegyndere samtidig med, at det tilbyder strategisk dybde for erfarne spillere. Med hundredvis af originale Disney-kunstværker, som samlere vil elske, er spillet indbydende for både begyndere, erfarne TCG-spillere og Disney-fans. Disney Lorcana TCG har indtil videre udgivet to sæt - The First Chapter og Rise of the Floodborn.

Pressemateriale til Disney Lorcana TCG kan findes her.

Kontakt: